And once again I'm back!

Har nu bestämt mig för ett ge bloggandet ytterliggare ett försök. Anledningen till att jag har tagit så många och så extremt långa pauser i bloggandet är för att jag lägger ner alldeles för mycket tid på det. Jag tycker att det är FÖR kul helt enkelt! Men nu har jag äntligen köpt mig en ny mobil; en iPhone 4S, och kommer därför att kunna blogga under dagarna, även när jag inte är hemma. Det kommer underlätta saken tror jag. Jag kommer ju inte känna att jag behöver skriva ett två A4-sidors inlägg varje dag när jag kommer hem från skolan eller vad jag nu varit iväg på om jag skrivit några kortare inlägg under dagen. Jag hoppas att det fungerar den här gången för jag tycker verkligen, som jag skrev ovan, att det är grymt kul att blogga. Det är på något knepigt sätt skönt att skriva av sig "lite".

Jag ska försöka hitta eller ta en ny bild till min header för så ser jag ju inte riktigt ut längre. Har inte mörkt hår och är ju faktiskt ett år äldre än vad jag var när den bilden togs. Får väl se vad jag kan lyckas slänga ihop :) Så, vad har hänt sedan jag bloggade sist? Det var i April så det har hänt en jädrans massa. Senaste roliga händelsen i mitt liv var väl förra veckan, då jag hade höstlov och jag och min familj var på en spontansemester i Tallinn, Estland. Vet inte riktigt hur vi kom fram till att åka dit men jag ångrar det verkligen inte. Det var en extremt mysig stad med så otroligt många mysiga och unika caféer och matställen. Har aldrig varit i en stad med så mycket caféer innan men med den kärlek jag har till kaffe så klagade jag absolut inte. Vi tog SiljaLine-färjan dit och den var riktigt bra! Om man jämför med StenaLine som är det ändå färjeföretag som jag åkt med tidigare så var SiljaLine mycket bättre, speciellt underhållningen. Det hände verkligen något hela tiden, det var föreställningar, komiker från USA, dansare som sprang runt på båten och tog kort med folk (Jag fick äran att vara med på ett men glömde helt att gå och kolla hur det blev). Ville inte ha det ändå så det är ingen fara! Hade kortet bara varit på mig och killarna i dansgänget så hade det ju varit en annan femma. Vissa av de såg ju helt okej ut ;)
På tal om kort så hade jag ju självklart med mig kameran till Tallinn men tog faktiskt inte så många kort. Men några tog jag såklart!
Min bror (som äntligen skrattar på ett kort) i sin nya snygga mössa!

Jag i min grymt snygga, nya vintermössa...Estonian style!

Min bror tycker ju då att han är för cool för att le normalt på bilder.

Tydligen är han även för cool för att kramas men det stoppar inte mig :)

Det var en bra resa måste jag säga. Vi bodde på ett spa också så man var ju gött avslappnad varje dag. Jag sov 2 timmar varje eftermiddag trots att jag fått mina timmars sömn under natten. Behövde nog slappna av lite och tillåta mig att sova lite extra. Skönt var det i alla fall :) Jag gick och fick mig en massage som rensade ut gifter ur kroppen, grymt goo va den! Tänk om man kunde få en sådan varje dag. Det skulle va något det! Nä, nu håller det här inlägget på att bli alldeles för långt, som vanligt, så jag tänker njuta av min kopp kaffe med kardemumma och kanel i och läsa en tidning. Lite EGO-time behövs ibland :) Vad jag gjort under resten av tiden då jag inte har bloggat får jag väl skriva om en annan gång då. Ha det bra tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0