Last week of work

Tjenare tjenare. It's been a while dear blog men jag har faktiskt haft annat för mig. Denna veckan är alla exams (slutprov) och jag är väldigt lugn vilket inte är likt mig. Jag brukar stressa runt som en galning vid dessa tillfällen. Jag har mitt första idag, det är i matte, och det börjar om 2 timmar och jag är inte orolig eller stressad för fem öre. Knepigt men väldigt skönt! :) Efter denna veckan är det inte mycket kvar att göra i IB2. Jag ska bara skriva en uppsats nästa vecka sedan är jag helt klar och det ska bli grymt gött! Tvåan har ju inte varit ett kanon-läsår för min del och därför ska det bli gött när det är klart och jag kan fokusera på att ha roligt under sommaren, slappna av och tjäna lite pengar så att jag till hösten är laddad och klar för att ta mig an det sista, och jobbigaste, året av IB och av Gymnasiet.

Det är smått galet, om 1 år vid den här tiden så tar jag studenten :S Hallå, vad hände där liksom? Jag gick ju på mellanstadiet nyss i Skoftebyn i Trollhättan och visste inte mycket om omvärlden eller vad som väntade i framtiden. I för sig så vet jag fortfarande inte vad framtiden har att erbjuda men jag har lite mer experience av allt möjligt nu jämfört med då vilket på ett sätt är ganska skönt. Trots att man har mått skit de senaste åren så känner jag verkligen hur det har stärkt mig som person så det stämmer verkligen att "det finns inget ont, som inte har något gott med sig." Ganska skönt att det är så, eller hur? ;)

Just nu sitter jag och dricker kaffe, första sedan i torsdags faktiskt, haha, känns lite konstigt. Gott var det i alla fall och jag sitter samtidigt och pluggar det sista inför matteprovet sen. Jag hade tänkt gå och träna nu på morgonen men tänkte att det nog är bättre att förbereda sig inför provet så träna får jag göra sen :) Tänk om 2,5 vecka är det sommarlov. Åh himmel vad härligt det ska bli! Lovet kommer, för min del, inte bli så lugnt i för sig but that's the way I like it. Älskar när man har massa kul inplanerat och det har jag :) Vad jag ska göra berättar jag dock inte nu, det får bli ett annat inlägg ;)
Min vecka ser ut så här...

Måndag
12.30-14.30 Math exam
Träna
Plugga inför alla andra exams
Läsa Fröken Julie

Tisdag
09.00-11.00 Svenska exam
13.20 Tid hos läkare
Plugga inför alla andra exams
19.30-21.00 Kickboxing med Astrid :)

Onsdag
09.00-11.00 Physics exam
12.30-14.30 English exam
Plugga inför alla andra exams

Torsdag
06.30 Gymma
12.30-14.30 Economics exam
Plugga inför tyska exam

Fredag
09.00-11.00 German exam
UT OCH FIRA ATT EXAMS ÄR ÖVER!

Lördag
Åka till Trollhättan
Kolla handbolls-em som är i Trollhättan :)
Fest + utgång med Sandrika :)

Söndag
Fira mors dag
Åka till Göteborg
Träffa Elin & Christina

Det händer mycket denna vecka men det är rätt kul. Jag längtar verkligen till helgen, ska bli så skönt att vara klar med alla exams. LÄNGTAR!♥

Back to school :D

God morgon, god morgon! 
Sjukt dålig uppdatering den senaste tiden, har ju inte ens lagt upp hela min resedagbok från USA-resan än. Fy Sandra! Gick upp vid 6-tiden idag och gick ut och tog mig en springtur, riktigt härligt. Men man märker hur van man blir av att träna på ett visst sätt. Nu det senaste när jag tränat har jag alltid sprungit på löpbandet på gymmet och då går det jättebra, kan springa riktigt länge. Idag var jag helt slut efter en kvart, haha! Kan vara för att jag var knäpp nog att börja med att springa uppför världens brantaste backe, inte så smart kanske ;) Men men, jag fick rört mig lite nu på morgonen i alla fall. Det gör så mycket för mig om jag får tränat det första jag gör på dagen, det gör mig dag och jag blir automatiskt mer effektiv och pigg under resten av dagen :) Skönt! 

Gissa vart jag ska åka om en kvart ungefär? JAG SKA TILL SKOLAN! Jag har inte varit i skolan på 4 månader och idag ska jag gå tillbaka och jag vet inte varför men det pirrar i hela kroppen och jag är riktigt nervös. Ibland undrar man ju om allt står rätt till? ;) Det är ju inte som om det är en ny skola med nya människor precis, det är ju samma gamla skola med samma folk och vänner. Egentligen skulle jag börjat 8.00 idag men första lektionen blev tydligen inställd, är inte förvånad, så jag börjar halv 10 istället. Helt okej för mig :) Jag har ToK första lektionen med en av mina favoritlärare och det är härliga människor i den klassen så det är skönt att börja skoldagen så :) Efter det har jag en lång lunch så då ska jag och Livia gå och ta en kaffe hade vi tänkt och sedan har jag en lång tyska-lektion. Jag lovar att jag kommer bli tvingad att berätta på tyska varför jag vart borta och vad jag gjort under dessa månader. Det kommer nog gå...bra :/ Haha, usch min tyska är nog inte på topp nu kan jag inte tänka mig. Men det kommer väl tillbaka fort...hoppas jag i alla fall :) 

Planen var ju egentligen att jag inte skulle gå tillbaka till skolan förrän till hösten men jag är så himla trött på att vara här hemma hela dagarna plus att vi har exams (slutprov) om mindre än 3 veckor och jag känner mig inte ett dugg redo inför dem så jag känner att jag måste vara med lite på lektionerna nu det sista och få förklarat för mig ordentligt av lärarna, allt jag behöver plugga inför proven och så. Det är ju lite press man har på sig. Om jag inte klarar proven i alla ämnen så får jag inte gå vidare till 3an vilket jag skulle hata! Så jag kommer verkligen kämpa för att klara detta, jag vägrar gå om 2an! 

Nu måste jag ta på mig skorna och så så jag kommer iväg någon gång. Skulle inte vara så lyckat om jag kom för sent till min första lektion på 4 månader ;) Ha en bra dag så hörs vi nog senare :) PUSS!♥

I was in Miami _ _ _ _ _?

Hej hej!
Började dagen med att dra till gymmet, riktigt härligt var det :) Bra start på dagen! Sedan satte jag mig på balkongen och käkade lite frukost och pluggade, riktigt gött! Sedan dess har jag tvättat massor och pluggat en hel del men nu ska jag åka in till Frölunda Torg där det väntar ett paket på mig. Spännande ;) Efter det ska jag åka till Livia som ska berätta om sitt Holland-äventyr plus att vi ska planera lite inför våran 18-årsfest som vi har till helgen :) Längtar! Idag har jag på mig min nya snygga tröja från Miami :)


Gissa vad som står under Miami ;)

RSS 2.0