Gurka är underskattat!

Hej hej! Här sitter jag och dricker te och käkar gurka. Helt sjukt vad man underskattar gurka egentligen. Det är ju så fantastiskt gott! Men det var inte gurka jag skulle prata om i detta inlägg. Jag hade tänkt sammanfatta det jag har haft för mig de senaste dagarna.

Onsdag...
Började dagen med en promenix, alltid lika skönt. Packade sedan ihop mina saker fort som attan, tog mig en dusch, käkade frukost och åkte sedan till tandhygenisten för en årlig "check-up". När jag går på dessa undersökningar så brukar jag få kommentarer som "ja, det här ser ju bra ut. Fortsätt som du gör just nu." så jag var inte ens i närheten av att vara orolig innan. Om jag skulle vetat vad som väntat skulle jag nog vara lite mer nervös. Det var helt plötsligt inte alls super duper i min mun så hygenisten gjorde båda det ena och det andra och inget av det var behagligt. Nu måste jag tydligen göra detta obehagliga mot mig själv varje dag och det är inget jag ser fram emot precis. Usch och fy och blä. 

Efter tandläkarbesöket så åkte jag och mamma vidare ner mot Göteborg där vi spenderade dagen här hemma och lagade udda men god mat och sedan tog vi även en fika på stan. Myspys! Framåt kvällen såå gjorde jag en rolig grej. Jag tog en fika med en vän som jag umgicks med mycket i början av gymnasiet men nu har vi inte setts på 1,5 år så det var väldigt roligt att träffa henne igen, och framförallt att se att vi fortfarande har kul tillsammans. Det var en väldigt bra onsdag.

Torsdag...
Började dagen med en tur till gymmet. Jobbigaste passet på länge kan jag säga. Sedan kanske jag ska nämna att det inte blivit så många pass den senaste tiden men skit samma. Jobbigt men skönt var det i alla fall. Sedan var det full fart hem, en snabb men välförtjänad dusch, för att hinna till mitt möte med skolans SYO. Det var ett bra möte, kändes väldigt bra. Väl hemma igen så skulle jag försöka hitta något att ha på mig eftersom jag skulle ut under kvällen. Att hitta en bra outfit är inte alltid det lättaste. Konstigt att hur mycket kläder man än har i garderoben så finns det "aldrig" något som duger. Hittade till slut något som blev bra :) men glömde såklart ta bild, får ta och bättra mig när det gäller det. 

Klockan 17.00 stod jag utanför min vän Livias dörr och det var dags för lite mys och förfest innan vi skulle dra ut. Tidigt? Ja, ganska men why wait? Som jag skrev igår så spelade vi kortspel av alla dess slag och det gick inget vidare för mig tyvärr. Vad har hänt? Jag brukade ju briljera när det gällde kortspel. Kan man växa ifrån en sådan sak? Är det något man måste öva på regelbundet för att inte tappa talangen? 

Anyway, sedan stack vi ut. Ställde oss i en jobbig lång kö men efter vi kommit in så hade jag väldigt roligt. Danced all night long, var alldeles svettig när jag åkte hem men det ser jag som en bra grej. Då vet man att man har gett järnet ;) Det var extremt mycket folk, lite seg service men väldigt billigt och det uppskattas alltid. Det var en lyckad kväll i alla fall och jag hoppas det blir fler sådana inom en snar framtid.

Idag...
Har knappt gjort någonting idag. Åkte vid 12 tiden till Livia för att hämta upp lite grejor som jag lämnade igår så har varit utanför lägenheten i alla fall. Kan inte säga att det var något trevligt eftersom det vräkte ner och blåste som bara den men ändå skönt med lite frisk luft. Resten av dagen har spenderats i sängen med film, böcker, tidningar och en massa te. Myspys! 

Just nu sitter jag och tittar på Idol. Jag storlipar. Låtarna de sjunger är tillägnade till någon nära och då börjar tårarna rinna. Men jag har inget emot att gråta, tycker det kan vara väldigt skönt. Det känns som om man får ur allt det onda som finns i kroppen och då finns det bara lycka kvar så då vet jag att när gråtit klart så kommer jag att må kanon. 


Vänster: Så snygg är man när man varit ute i regn!
Höger: En kopp te och gudomligt goda gurkstavar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0