Chokladkola och räkor av eget slag






Har spenderat eftermiddagen och början av kvällen hos kära Astrid där vi bland annat gjorde chokladkola som vi sedan slog in i små knyten. Riktigt mysigt att göra lite julpyssel tycker jag men det känns samtidigt väldigt fel. Jag har inte riktigt fattat att det snart är jul. Det är ju mindre än en månad kvar och imorgon är det första advent. Tjena? Vad hände där liksom? Men det gör ingenting för min del för jag älskar julen och framförallt tiden innan julafton då allt julpyssel ska göras och en massa julbak ska bakas. Bakandet är självklart den absoluta favoritdelen av det hela.

När det var dags för middag så satsade jag och Astrid på räkor. De var frysta och då verkade mikron vara en bra lösning på hela problemet. Jag körde in räkorna, satte på "defrost" och körde i en minut. Tog ut räkorna. Kollade. De var fortfarande stenfrusna. Upprepade samma procedur ett antal gånger och helt plötsligt så var de oskalade, och en gång färska räkorna, väldigt mjuka och väldigt varma. Det var en ny variant som var lite underlig men smakade absolut helt okej ändå. Tänk vad man får uppleva! Senare under kvällen så kom även Frida och vi sjöng och spelade allesammans och pratade även lite minnen. Härligt var det! 

Nu ska jag stänga ner min kära dator och gå och lägga mig för att läsa ett litet tag. Om jag klarar att hålla ögonen oppna vill säga. Godnatt och sov så sött!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0