28 November 2011

Hejsan svejsan! Har precis kollat klart på Efter Tio och druckit en väldigt god kopp kaffe. Jag gillar Efter Tio för de tar verkligen upp allt det som händer i världen och mycket som är viktigt och som påverkar oss lite yngre. Riktigt bra program! Måste bara prata lite om vädret igår. Jäklar vilken storm det var. Trodde helt seriöst att mina fönster skulle gå sönder vilken sekund som helst. Det gjorde de inte som tur var. Riktgt kaos var det och att det regnade rejält också gjorde ju inte saken bättre. Tur att man inte behövde gå ut. Men men, det verkar vara vara över nu i alla fall. Är näst intill helt vindstilla ute nu. Skönt! 

Idag började jag dagen med att ta mig en promenix i det inte så blåsiga vädret, riktigt skönt var det, och avslutade sedan promenaden med att gå till affären för att inhandla lite mat till mitt smått ekande kylskåp. Jag ska alldeles strax gå och göra mig i ordning för att sedan åka in och lämna lite papper och böcker på skolan. Senare börjar ett nytt äventyr för mig. Jag har min första körlektion på körskolan idag. Nervös? Njaaa, inte så farligt faktiskt. Trodde jag skulle vara ett nervvrak och hitta på en massa möjliga ursäkter för att slippa gå. Haha, men struntar i det, åker dit, har kul, lär mig lite nytt och kommer ett steg närmare till att få det där förbannade körkortet. Kommer vara så skönt när det är gjort, när man har körkortet i handen och aldrig behöver plugga 1000000000 olika skyltar och deras betydelse igen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0