14 November 2011

God dagens! Sitter och kollar på Efter Tio med mamma där det just nu pratas om cancer, speciellt om unga som har drabbats. Det är inte så ofta man, eller jag i alla fall, tänker på att även folk i min ålder drabbas av cancer. Det skrämmer mig lite att även jag kan få denna djävul till sjukdom. Det känns så overkligt. Jag hoppas ju såklart att jag slipper det men man vet ju aldrig. Men detta är inget man ska gå och fundera på, det gör inte livet bättre men man kan däremot tänka på att undvika de saker som bevisat sig öka riskerna att få cancer såsom att sola solarium till exempel. Det är så många ungdomar som gör det alltför ofta utan att förstå skadan de gör mot deras egna kroppar och mot de själva. Vissa tror till och med att det är nyttigt. Att deras kroppar behöver vitaminerna som solning ger. Visst, vanligt solsken ger kroppen vissa vitaminer men att sola solarie ger absolut inte samma effekt så släpp snälla idén om att det är bra för kroppen att sola solarium! Unga Cancer gjorde en video tidigare i år om just unga som drabbats. Den är riktigt bra och mina ögon blir alltid lika tårfyllda när jag tittar på den. Ni kan se den nedan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte alla som tror att det är nyttigt, för vitaminer etc. Utan för det egna välbefinnandet... Solandet utlöser ändå endorfiner som gör en gladare. Tror inte de nämnde det i reportaget?

2011-11-14 @ 12:42:06
Postat av: Sandra

Nej, men frågan är om det är värt att riskera att få cancer när man på så många andra sätt kan få en själv att må bra och göra en glad? Jag förstår att många unga idag känner att de "måste" vara bruna för att se bra ut men tänker man såhär så kanske det är dags att tänka om. Som jag skrev innan så är det ju inte värt konsekvenserna. Men alla gör självklart sina egna val här i livet.

2011-11-14 @ 18:00:39
URL: http://sandrafrykman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0