Tjugonde mars tvåtusenelva

Heeeej bloggen! Kass uppdatering, I know, men jag varnade ju faktiskt för det när jag sa att jag skulle till Trollhättan, det brukar bli så när jag är där. När jag skulle skriva datumet ovan så skrev jag "tvåtusentio" först, det kändes bara helt naturligt. Det är slutet av mars och jag har fortfarande inte fattat att det är 2011. Trögfattad? 

Jag har haft 5 mysiga dagar i Trollhättan, särskilt nu under helgen. Igår så var min kusin i stan på hockeyturnering så jag och pappa tog en cykeltur runt halva stan och tog sedan ett stopp vid ishallen där vi kollade på en av hans matcher. De vann, så grattis till det :D På kvällen hade han en till match så vi tog oss en promenad dit och kikade lite. Det gick inte lika bra för dem denna gången men det var ändå kul att vara där och kolla på matchen. Det är helt galet vad de tacklas i ishockey, helt sjukt. Min kusin som spelar är ändå bara 13 år och de tacklas så man tror att de aldrig kommer stå upp igen. Okej, jag överdriver lite, men de tacklas ändå förvånansvärt mycket och hårt för så ung ålder. Senare under kvällen kom min farbror och den andra hockeytränaren hem till oss och chillade lite med pappa medan jag satt och läste den extremt sega "Anna Karenina" som jag nu hållt på med i ca. 2 månader. Fattar inte hur lång tid det kan ta att läsa en bok. Men jag hade bestämt mig att den skulle vara utläst igår och det blev den bannemej. Klockan 01.53 igår natt så läste jag sista sidan och den glädjen jag kände när jag stängde igen boken och visste att jag aldrig skulle behöva öppna den igen är obeskrivlig. Helt underbar! Efter några sekunder av lycka så kom jag på att en 1500-ords uppsats om denna boken väntar också. Segt! Men det borde gå.

Idag har jag varit på släktkalas hemma hos Mikaela som fyllt 17. Det var mysigt och väldigt god mat. Vi fick kycklingsallad och då fick jag äkta sommarkänslor i hela kroppen. Det hade ju varit strålande solsken under hela dagen och så sitter vi och äter sallad, det är sommar det :D Efter det åkte jag och Mikaela tillsammans hit till Göteborg och jag fick skjuts hem av hennes pappa, väldigt snällt tycker jag :) Nu ska jag sätta igång och tvätta, sedan ska jag ner och fylla kylen lite, sedan börja på min Anna Karenina-uppsats, göra en to-do-list för veckan och sen ska jag självklart sätta mig och chilla framför Solsidan :D 

Ha en mysig söndagskväll! I will :D♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0