Inredningsmani

När det gäller inredning så kan jag sitta och bläddra i tidningar och vara inne på internetsidor fler timmar i sträck. Jag tröttnar aldrig! Eftersom Rebecca har flyttat ut så är det lite tomt i lägenheten just nu så jag har suttit ett tag nu och kollat ut lite saker som jag vill ha. Vi delade sovrum men nu när hennes säng är borta så tog jag in mitt skrivbord i sovrummet så nu är halva vardagsrummet helt tomt och jag vill fylla denna tomhet med ett stort härligt matsalsbord. Jag älskar ju att laga mat och därför är det väldigt irriterande att inte kunna bjuda hem folk på middag för jag har endast ett barbord i köket och där får det inte plats så många. Så nu har jag bestämt mig för att jag ska investera i ett matsalsbord. Det kostar ju en del men jag räknar ju med att kunna ha det ett par år så jag tror att det är en bra investering. Det enda bordet som jag har fastnat för, en så länge, är ett Plaine-bord från Mio som visas nedan. Till det vill jag självklart ha några stolar också, och de enda jag hittat är MAX stolar från EM. Skulle egentligen vilja ha transparenta stolar med metallben men har inte lyckats hitta några som inte kostar en förmögenhet. Någon av er som vet var det finns sådana stolar till ett förmånligt pris?




Jag håller även på att kolla tapeter. En av väggarna i hallen skulle jag vilja tapetsera om och sedan ställa min vita byrå som just nu står i Trollhättan mot den väggen. Skulle bli skitsnyggt! Jag såg en tapet som var i ett av inspirationsrummen på IKEA häromdagen och kollade upp var den såldes och det finns en sådan affär i Trollhättan, så tänkte gå dit och kolla lite nästa gång jag är där :) En till sak som jag vill ha i vardagsrummet, på en av väggarna, är en världskarta där jag ska ha en snygg nål av något slag i varje land jag varit i. Jag har en vän som har som mål i livet att ha besökt 50 länder innan hon dör och jag tycker detta låter som ett så underbart mål att jag också vill ha det, jag älskar ju att resa. Men jag vill inte ha en vanlig tråkig världskarta utan något mer annorlunda, som den nedan till exempel. Nackdelen med den är ju att det inte är några gränser mellan länderna vilket gör det lite svårt att sätta nålarna på precis rätt ställe. Jag får fortsätta leta runt helt enkelt :)



Jag har ju som tur är en del pengar undan-sparade och nu ska jag antagligen börja jobba också. Inredning är så kul men tyvärr dyrt också. Det behöver det inte vara i för sig, man kan hitta extremt snygga saker på second-hand affärer eller på marknader och utomlands men börjar man handla så är det väldigt svårt att sluta. Jag har ju även spanat in en MoccaMaster kaffekokare, min kaffekokare gick ju sönder och både jag och min pappa har försökt att fixa den men den vägrar fungera, men nackdelen med en Moccamaster är ju att den kostar över tusenlappen så jag tror jag får vänta ett tag med att köpa en sådan. Ibland önskar man att pengar växte på träd, fast det är klart att man inte skulle uppskatta saker och ting på samma sätt då. Känslan av att köpa något som man sparat till länge är underbar. Till exempel när jag köpte min systemkamera så tog det ju ett tag för mig att ha råd med den men gud vad det var värt väntan. Jag blev ju så glad, garanterat mycket gladare än vad jag skulle varit om jag skulle kunnat köpa den direkt när jag kom på att jag ville ha en systemkamera.


Kolla bara på den, den är ursnygg och kaffet den kokar ska vi inte snacka om. Det är gudomligt gott. Min kusin har en sådan här ståendes i sitt 50-talskök. Jag är så avundsjuk! Nä nu ska jag ta och gå och göra mig lite käk, har inte käkat lunch än så det kanske är dags nu ;)♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0