Hemma igen!

Nu är jag hemma (i Trollhättan) igen och har haft en jättemysig dag. Fast jag blev lite smått irriterad imorse när jag kom till centralen för då står det inte att det ska gå något tåg till Trollhättan förrän efter 10 (jag var där 07.50) vilket var väldigt konstigt eftersom jag kollat upp att det gick ett tåg 08.17 till Trollhättan igår. Väldigt knepigt! Men jag hade tur, jag gick bort till bussarna och såg att det skulle gå en buss till Trollhättan 08.15 så jag fick ta den iställen. Bussen tar ca. 30 minuter längre än vad tåget gör men hellre det än att sitta på en central där allt är stängt i två timmar och vänta. Så vid kvart i tio var jag hemma och mamma och pappa såg förvånat på mig när jag öppnade dörren. De hade precis tänkt ringa och kolla om jag var vaken. Jag hade visst glömt att säga att jag skulle komma och hälsa på :P Så det var ju en kul överraskning för dem ;)

Vi kollade på Vasaloppet ett tag och vid 11 åkte vi ut till Skärhamn där vi satte oss på bryggan och fikade för att sedan ta en riktig långpromenad inklusive lite bergsklättring. Men det var kanon eftersom vädret var hur underbart som helst. Jag hade med mig kameran men har inte min dator här så ni får vänta med att se bilder till på onsdag eller torsdag, om några av dem blev bra vill säga. Kontakten mellan kameran och objektivet krånglade lite, tror det behöver rengöras lite.

Efter Skärhamn åkte vi till Ljungskile och käkade lunch på Laxbutiken. Så otroligt härligt ställe med modern inredning och världens godaste lax. Mmmmmmh vad gott det var! Särskilt efter en lång promenix ;) Rekommenderar det stället starkt! Efter det åkte jag och mamma hem till mormor och fikade lite och kollade på krukor som jag kunde få ta med mig ner till lägenheten i Göteborg eftersom jag inte har några och jag vill jättegärna ha blommor i fönstrerna, tycker det gör så mycket för ett rum att ställa in lite växter. Tyvärr har jag inte gröna fingrar så mina blommor brukar dö efter ett par dagar under mitt ansvar men jag ska försöka bättra mig nu. Fick faktiskt ett par blommor av mamma för 1,5 vecka sedan och de lever än. STOLT! Mormor hade i alla fall hur många fina krukor som helst, jag tror jag drog med mig 10-15 stycken hem och vet inte riktigt hur alla de ska få plats i lägenheten, men det löser sig på något sätt. Nu ska jag bara iväg och köpa blommor också, men det kostar så jädrans mycket så får nog ta och spara ihop lite ett tag först. ;)

Nu ska jag gå och vara lite social med mina föräldrar, men vi hörs nog senare :) Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0