Anna Karenina by Leo Tolstoy

Visst, det är en klassiker men hallå, kunde inte Tolstoy delat upp boken i flera böcker? Eller i alla fall skrivit den så den varit intressant från första början och inte börjat bli bra efter 300 sidor, det var så jag upplevde det. Men nu har den som sagt börjat bli bra vilket är väldigt skönt för då är det lättare att sätta sig ner och läsa, men den är ändå ingen pageturner kan jag inte säga. Det är inte precis att man längtar till att få sätta sig ner och läsa lite Anna Karenina, men det är mycket möjligt att det har att göra med att det är en bok som jag fått i uppgift att läsa från skolan. Om jag frivilligt skulle valt att läsa den skulle den säkert vara utläst för länge sedan. Konstigt att det är på det sätter, väldigt dumt egentligen. Men nu har jag suttit och läst i 2 timmar och det känns väldigt bra. Skulle varit lite sur på mig själv ikväll om jag inte hade läst en enda sida! Som belöning för detta ska jag nu gå och ta mig en kopp te, en apelsin, lite mörk choklad och kolla på filmen A lot like love med bland andra Ashton Kutcher!!! som börjar på tv4 nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0