30 Mars 2011

God dagens, god dagens!
Underbar dag idag! Det måste vara en 15 grader eller något sådant, för det är så himla skönt. Jag var ute och sprang/promenerade förut och lyckades hitta en sjö inne i skogen och även fast solen gassade på som bara den så var sjön helt istäckt. Det såg faktiskt lite fräckt ut att det kändes och såg ut som om det var sommar ute och sedan hittar men en istäckt sjö mitt i ingenstans. Det var väldigt mysigt i alla fall. Ställde mig på en bergshäll och bara njöt utav solen en stund innan jag gav mig iväg igen. Jag hade ingen aning om vart jag var men det är lite spännande, som ett litet äventyr. Brukar göra så när jag är ute och rör på mig. Jag svänger in på vägar och stigar jag aldrig sett förut och bara går och plötsligt vet jag inte vart jag är och då försöker jag lokalisera vissa saker jag gått förbi på vägen som t.ex. idag så gick jag förbi gymmet innan jag gick in i skogen så då hade jag lite koll på det och jag vet ju vart gymmet ligger i förhållande till lägenheten. Jag hittar alltid förr eller senare hem, obviously, eftersom jag sitter här och skriver nu. Jag älskar skogen. Saknar det lite från innan vi flyttade till Tyskland för då bodde vi utanför stan, lite på landet, och hade en stor skog bakom oss som jag och min bror alltid lekte i som yngre. Det är så härligt!

Anyway, vad har jag gjort sedan jag skrev senast då? Ni har ju inte fått så mycket uppdatering precis. Sorry about that! I lördags var jag och mamma och kollade på tapeter men jag hittade ingen såklart. När det finns ungefär 100 pärmar med cirka 40 tapeter i varje och jag inte gillar någon så börjar man ju undra om jag är lite kräsen. Kan vara så men jag tror mer att det handlade om att jag inte riktigt visste vad jag var ute efter. Vi bestämde att vi skulle gå till en annan affär på måndagen eftersom den inte var öppen under helgen. Senare under dagen så åkte jag, mamma och pappa till sommarstugan för att kolla läget lite och märkte att det är en massa sorkar som grävt massa tunnlar och gropar i gräsmattan. Sådär mysigt :/ Trots sorkhålen så fick jag äkta sommarkänsla i kroppen. Längtar något så extremt! Tänk er att lägga sig på bryggan, sola lite medan man läser en bra bok och när det blir för varmt så tar man ett dopp i vattnet och under tiden startar pappa grillen och det luktar mumma. Jag och mina kusiner spelar badminton och farmor spelar boule med någon. Det är så det brukar vara och jag vill helt enkelt ha detta nu! Efter vi varit i stugan så åkte vi hem till min farbror och jag fick deras gamla köksbord. Blev jätteglad :D Nu är det bara stolar som ska fixas också. Efter det åkte vi hem till farmor och grejade i hennes trädgård, jag klippte träd och plockade en massa grenar. Som belöning bjöd farmor oss på pizza. Det smakade väldigt gott efter att ha varit ute och grejat så. Jag fick även lite saker av farmor som hon inte ville ha kvar. Två jättefina, gamla plåtburkar, en skitsnygg, gammal kaffepanna och ett riktigt fint fruktfat. Så himla snällt av henne! Så tack farmor för det. Blev jätteglad :D

På söndagen så pluggade jag en del och sedan åkte familjen på auktion för nya saker. Helt galet vad billigt de säljer ut saker. Allting var ju alltså helt nytt, kom direkt från affären och folk fick köpa soffor som egentligen kostade 25 000 för 10 000. Det är lite skillnad! Jag köpte ingenting, jag är för seg. När de ropade ut en ny produkt så började jag tänka om jag ville ha den eller inte och hur mycket jag skulle vara villig att betala för den. Innan jag tänkt klart så var den ju såld. Det gick så himla fort. Det var synd för jag såg några riktigt snygga lampor som skulle passat bra här i lägenheten. Men men, det får bli några andra antar jag.
I måndags så pluggade jag en del och sedan gick jag och mamma till den andra tapet-affären och efter mycket om och men så lyckades jag faktiskt hitta en tapet. Så himla skönt att ha det gjort. Nu ska den bara upp också ;) Det blev en lite 60-tals inspirerad tapet i pastellblå färg med små vita prickar över hela. Tror det kommer bli skitsnyggt i hallen. Igår så var jag, mamma, pappa, mormor och några andra på en neurodynamik-"kurs". Det var så himla häftigt! Det handlar alltså om nerverna i kroppen, hur de är kopplade till varandra och hur lätt man kan ta bort smärtor som man haft i flera år genom att bara vibrera nerverna lite. Jag t.ex. får alltid väldigt ont i min högra del av nacken när jag tränar och får emellanåt domningar i mitt högra lillfinger. Då ber hon, neurodynamikern, mig att sätta mig på en stol och böja huvudet åt båda sidorna och då märker jag att när jag ska böja det till vänster så tar det stopp väldigt mycket snabbare än vad det gjorde när jag böjde huvudet åt andra hållet och det gjorde lite ont i högra sidan av nacken. Då fick jag sätta mig rakt igen och hon sätter ett av sina fingrar på punkten där det gör ont och man känner att det börjar vibrera och efter en liten stund så ber hon mig att göra samma sak som jag gjort tidigare och då märker jag att det inte alls gör ont när jag lägger huvudet åt sidan och jag är lika vig åt båda håll. Jag märkte även idag när jag var ute och sprang att det gjorde inte ont överhuvudtaget på den punkten, kände inte av det alls. Så himla härligt! Det är så sjukt häftigt att så lite medel kan göra så stor skillnad. Det var väldigt intressant och det är tydligen inte en vanlig teknik detta. Det är jättestort i Australien bland annat men hon var den enda i hela Västra Götaland som kunde göra detta. Lite imponerande.

Idag har jag som sagt vart ute och rört på mig, pluggat en del och ska nu gå  och göra mig lite lunch. Mina föräldrar kommer hit ikväll med min byrå, bordet, tapeter, målarfärg, och mycket annat. Ska bli kul att få hit lite saker. Det är fortfarande så himla tomt i hallen och vardagsrummet men inte så länge till nu :) Nu ska jag fixa mig lite mat så jag inte hungrar ihjäl. Ha en fortsatt bra dag så hörs vi senare! Ciao♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0