TRYSIL 2/1-6/1

Hej hej bloggen! Förlåt för kass uppdatering men jag har faktiskt varit bortrest och utan både dator och internet så jag tycker jag har en helt okej ursäkt. Däremot idag kunde jag ju skrivit lite, men jag har verkligen gjort minsta möjliga idag, kännt mig lite småkrasslig och har legat i soffan precis hela dagen. Druckit 15 koppar te och en halv pizza blev det till kvällsmat. Men nu mår jag prima och ska därför prata om något positivt...skidresan till Trysil som jag varit på.

Det var jättehärligt att komma iväg lite och speciellt att komma till skidbackarna. Direkt när vi kom fram på söndagseftermiddagen så slängde vi oss på skidorna och åkte ut i backarna, och gud vad härligt det var. Jag njuter verkligen av varje sekund jag är i backen. Jag sa till mamma när vi stannade i mitten av en backe att "Det här är livet, nu njuter jag på riktigt. Nu mår jag som bäst!". Det stämmer för min del. Skidåkning är något av det mest underbara som finns. Inte bara skidåkningen i sig egentligen utan hela konceptet skidsemester. Att gå upp tidigt imorgon, slänga i sig en ordentlig frukost, på med skidställ och pjäxor, åka hela dagen och sedan komma tillbaka till stugan helt slut i benen och då sätter man sig med alla man åkt dit med och spelar ett roligt spel. I vårat fall var detta spelet "Med Andra Ord". Ni som aldrig spelat detta, prova säger jag bara, det är så enormt roligt! Vi spelade det så många gånger att vi till slut kunde nästintill alla ord som fanns med i spelet så då blev det lite långtråkigt och vi gick över till att spela kort istället. Sedan när man gjort detta ett par timmar så tar man sig en skön dusch innan alla sätter sig till bords och man äter en välförtjänt middag. Efter det fortsätter man att spela spel! 

Jag hade planerat att ta massa fina kort med kameran i backen men vi fick aldrig riktigt sådant väder så jag kände att det skulle vara värt att dra med kameran ut. Det var lite synd men som tur var så har Julia en lite modernare mobil än vad jag har, inte så svårt att ha det, så hon tog ju lite kort med den. Så alla kort som är nedan är tagna av henne :)  Jag har haft en fantastisk skidresa där jag fick lära känna mycket nytt folk vilket var skoj. Vi var sammanlagt 17 personer som bodde under samma tak och utav dessa var det fem jag aldrig hade träffat förut men som jag tyckte var jättehärliga. Det är ett under att 17 personer kan hålla sams under en sådan lång tid när man bor tillsammans allihopa. Men jag klagar inte, det var helt underbart att vi kunde ha så himla kul tillsammans allihopa. 
 

Julia & jag i backen!


En del av våran riktigt fina stuga, gillade den starkt!


Jag och några av gänget i liften :)


Jag i backen. Som sagt, det var inte kanonväder men det var superhärligt ändå :D!


Viktigt att stretcha rejält efteråt ;)


Gick självklart på Afterski! Vi tyckte han var lite småkass i början men mot slutet började det arta sig och vi satt alla och sjöng med i en massa kända låtar :D

Nu ska jag gå och lägga mig och sova, är väl dags för det. Imorgon, eller snarare senare idag, ska jag och mamma ut och shoppa lite. Jag ska försöka få tag på någon snygg ring hade jag tänkt och så ska jag kika lite på ny telefon. Det är väl kanske dags för en uppgradering! Vi hörs imorgon. Godnatt♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0