Time to travel again!

God dagens! Nu är det dags att resa igen. Sitter just nu på tåget som borde åka när som helst nu. Gissa vilket glamoröst ställe jag ska till? Trollhättan. Wiiiihooo! Nä, ska inte vara sådan. Det är mysigt att åka dit, att spendera lite tid med familjen :) men just det här med att resa är något som man, eller jag i alla fall, har ändrat syn på under årens gång. Under hela mitt liv så har jag haft lyxen att få resa hyfsat ofta med min familj. Det beror på vem jag jämför med såklart men jag tycker jag har rest en del i alla fall. Det jag skulle komma fram till var att på grund av att jag rest som jag gjort så är det inte lika speciellt längre. Då menar jag inte själva upplevelsen i sig att vara utomlands eller i en ny stad eller whatever utan jag pratar om själva resan, alltså tiden på flyget, i bilen, på färjan eller på tåget. Jag kommer ihåg en gång när jag var 12. Jag och mina närmaste vänner skulle åka till Göteborg för att shoppa, detta var alltså under tiden då jag fortfarande bodde i Trollhättan, och vi skulle ta tåget dit själva. Jag tyckte det skulle bli så kul, inte bara själva upplevelsen och tiden i Göteborg utan även resan dit. Nu sitter jag här, på tåget som åker just mellan Göteborg och Trollhättan, och tycker att det är den vanligaste saken som finns. Inget speciellt alls. Lite tråkigt på ett sätt men det visar ju samtidigt hur mycket jag har utvecklats genom åren och hur mycket jag faktiskt måste ha varit med om för att känna som jag gör. Haha, detta var inte alls vad jag hade tänkt skriva om i detta inlägget men det blir såhär ibland när jag sitter med mobilen, en dator eller papper och penna och tankarna börjar flöda. Då skriver jag helt enkelt automatiskt ner dem. Ganska kul att läsa vad man faktiskt skrivit efteråt för man tänker inte så mycket på hur eller vad man skriver uran fingrarna går nästan lite av sig själva. Lite kul att se vad som faktiskt försiggår där uppe i skallen på en ;)

Jag hade tänkt att skriva om vad jag gjort de senaste dagarna men jag antar att jag får ta och skriva det i ett nytt inlägg senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0