Julrim 2011

Men herregud, jag kom precis på att jag har ju inte visat er årets julrim som jag skrivit. Gjorde jag ju förra året och det var kul så det ska jag göra nu med. Har dock inte alla på datorn utan några ligger i Trollhättan men dessa är bättre än inga. 

JULRIM 2011

 

BROR
Det är något du har på dig varje dag,

lite äckligt annars så det hoppas jag.

Detta par är dock lite speciellt,

eftersom personen som brukar ha dem inte behöver något flygfält,

när han ska iväg och flyga,

det är något jag kan intyga.

Om du dock får samma krafter är jag tveksam över,

men man vet ju aldrig så vi får väl se framöver.

Mannen jag pratar om heter till vardags Clark Kent,

men han har även ett annat namn som är mer känt.

Vi får väl se om du, när du använt dessa ett tag, också en hjälte “blitt”,

kanske kommer även du att vara känslig mot kryptonit.

God Jul bror, jag hoppas du kommer använda de mycket,

trots det kanske lite barnsliga trycket.
(SUPERMANKALSONGER)

 

 

BROR

Den senaste tiden har du på gymmet kämpat hårt,

för att få lite muskler och jag vet, det är svårt.

Du vill på magen ha rutor till sommaren 2012,

och för att lyckas med detta kan det nu räcka med att ligga på ett golv.

Du ska nu av mig få ett litet kit,

som definitivt kommer att få dig fit.

Så att trimma kaggen efter jul,

kommer nu att bli riktigt kul.

Med denna träningsvariant,

så fixar du rutorna galant.
("MAGTRÄNARE")

 

 

 

 

MAMMA

Jag har märkt att du på mig varit avundsjuk,

så du ska nu få det jag har fast i lite annat stuk.

Den är i annan färg och från annan butik,

och även i annan storlek då vi har lite olika fysik.

Nu när du denna fått,

så kommer du att sova så gott.

God Jul mamma, nu är det för dig att öppna dags,

och jag garanterar att du kommer vilja gå och lägga dig strax.
(PYJAMAS)

 

 

PAPPA

Förra året fick du en sak som gjorde att din bil lät fräckt,

men i år får du något som ger lite mer effekt.

Pappa, denna gången är det på riktigt,

lova bara att du kommer att ta det försiktigt.

Antalet hästkrafter är några hundra fler,

och vi hoppas att du när du kör denna ler.

Du ser på Top Gear och drömmer dig bort,

du vill allt bra gärna köra bilar av den sort.

Nu är det inte längre en fantasi,

då vi ger dig möjligheten att just en sådan förare bli.
(HAN SKA FÅ KÖRA FERRARI/LAMBORGHINI)

 

 

PAPPA

Kära pappa, nu ska du få något kul,

nu kan du blanda och slippa hälla upp i en remmare som är ful.

Innehållet kan drickas skakad eller rörd,

och den kommer nu att se ordentligt utförd.

Du kan ha oliv med tandpetare i,

men ha inte för många då du vinglig kan bli.

Jag hoppas dessa faller dig i smaken,

och att de ibland kan ersätta ölflaken.

Nu är det dags för dig att öppna ditt paket,

att dina drinkar i dessa kommer smaka gott är något jag vet.
(MARTINIGLAS)

Det roliga var att jag och mamma hade köpt precis likadana pyjmasar till varandra i julklapp. Well, great minds think alike ;)


Tog knappt några bilder under jul heller :( förutom denna suddiga bild på tomtemor Sandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0