Igloo Village


Har suttit och kollat på resor halva förmiddagen, är så otroligt sugen på att åka iväg någonstans. Det spelar inte så jättestor roll vart utan skulle bara vara skönt att komma iväg ett litet tag. Jag kollade Frankfurt, Paris, London och andra storstäder men sedan hittade jag något som jag verkligen fastnade för och det var Hotel Kakslauttanen Igloo Village som ligger i norra delen av Finland. Har aldrig varit i Finland men finns det sådana här ställen vill jag definitivt åka dit.



På min lista om saker jag vill göra innan jag dör, som jag lade ut här för några dagar sedan, så står ju att se ett norrsken med och att se det på detta sättet skulle inte vara helt fel. Man bor alltså i en sorts igloo med glastak och det verkar något så otroligt mysigt.På dagarna gör man utflykter såsom att åka hundsläde, skoter eller kanske besöka snörestaurangen eller iskapellet. Skulle verkligen vilja åka hit. Frågan är bara vem man ska lyckas övertala att åka med?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0