Mår dåligt men ändå grymt bra

Jag mår lite halvkasst, har ont i huvudet och känner mig inte helt kry. Kan inte riktigt förklara känslan men ni vet när man bara känner att allt inte står helt rätt till, så känner jag just nu. Samtidigt mår jag så himla bra! Jag har kommit till insikt med några väldigt viktiga saker i mitt liv och det känns fantastiskt bra. För att få mig på lite bättre humör så ställde jag mig och bakade några Brownies á la Sandra och spelade musik på hög ljudnivå. Mår alltid bättre utav det! 

Jag tänkte göra vanliga klassiska brownies från första början men hade inte alla ingredienser hemma så jag slängde ihop en sorts brownie med jordnötter och honung i och de blev riktigt goda :) Mätte självklart inte upp hur mycket jag hade av allt men jag tror det var ungefär såhär:

ca. 150g smör
2-3 dl socker
lite salt
lite honung
kakao (hur mycket du tar beror lite på hur mycket du gillar smaken av
mörk choklad men 3 msk ungefär är nog lagom)
lite vaniljsocker
3 st ägg
1-2 dl vetemjöl
jordnötter

Rosta först nötterna i ugnen i ungefär 200°
Blanda ihop smör, socker, honung, vaniljsocker, salt och kakao till en jämn smet
Vispa ägg och mjöl till en klumpfri smet i en annan bunke
Blanda ihop allting och häll i nötterna
Häll smeten i en smord form och ha i mitten av ugnen i ca. 15-20 min.
Ta ut kakan och låt den svalna ett tag så den stelnar lite.
ENJOY!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0