I'M IN MIAMI BITCH!

18 April 2011
Oh my freakin' god! Vi landade i Miami för en timme sedan ungefär och sitter nu i våran hyrda Cadillac och är på väg till hotellet. Det är så sjukt varmt här, helt galet! När vi gick ur planet slogs värmen emot oss, men jag klagar verkligen inte :D Flygresen var grymt bekväm! Familjen fick utspridda platser förutom jag och Viktor som fick sitta bredvid varandra och vi fick lätt de bästa platserna. Medan mamma och pappa hade ungefär ett 40-50 cm stort utrymme för benen så hade jag och Viktor ca. 1.5 meter. GRYMT GÖTT! Resan gick väldigt fort, antagligen för att jag satt och kollade på film hela tiden. Ibland är det bra gött att flyga :)


Pappa som var tvungen att ha ett kort på honom och de 4 avgasrören på hans Cadillac :P

Idag började vi dagen med en promenix i Central Park, det är en ganska stor park. Jag och mamma tappade bort oss lite när vi skulle tillbaka till hotellet. Skulle vara lite jobbigt om vi inte hittade ut för då skulle vi missat flyget till Miami. 


Jag, med min turist-tröja och kaffe i hand :)


Söta mamma i Central Park :)

Igår var vi på en natt-busstur med världens goaste guide. Han var en 22 år gammal Brooklyn-bo som hade en röst han hade privat och en speciell "guide-röst" som han bara använde dessa turer, plus som ett party-trick ibland, berättade han. Det lät så kul! Han lät som en Disney-figur! Så himla charmig i alla fall och att åka över till Brooklyn och se Brooklyn-bron och hela Manhattan lysa i mörkret , som vi gjorde, var grymt mäktigt. Det var så fint! Visst, det finns skyskrapor i Frankfurt, där jag bodde, också som man sett lysa i mörkret men detta var liiiite större och det var ett ganska stort antal fler skyskrapor i New York. Ni som aldrig har varit i New York, åk dit så fort ni får möjligheten till det för det är en riktigt häftig stad. Vad gjorde vi mer där då? Vi var bland annat på New York's största McDonald's, men vi åt ingenting för vi var fortfarande proppmätta efter de gigantiska, men delicious, hamburgarna som vi åt på Hard Rock Café. Riktigt gott var det! På tal om McDonald's så fick vi reda på, av den roliga Disney-talande guiden, hur många McDonald's det finns i New York och det finns alltså 250 stycken!!! 250 stycken McDonald's i EN stad och det sjuka är att hela 86 STYCKEN AV DEM LIGGER I MANHATTAN. Helt sjukt!


Bror & jag på sightseeing-bussen :)


Bror & jag på Hard Rock Café :)


Jag & min hamburgare på Hard Rock Café!


Vi gick även på Broadway där det fanns en hel vägg som New York-borna varje
nyår fyller med sina önskningar inför det nya året. Lite maffigt!


Nu är vi i alla fall i Miami och det är ca. 80°F ute. Har inte riktigt koll på hur många °C det är men det är riktigt gött ute :) Btw, idag är det min sista dag som 17-åring. Imorgon är det min 18-årsdag och får jag fira det med en god drink? Nej, absolut inte, för här är det 21 som gäller! Med dricka kan jag göra senare ;) Jag är hellre i Miami än i Sverige just nu faktiskt! No offense Sweden but in Miami there's no risk of snowstorms in April as it is back home. Sorry! Men jag kommer hem om en vecka igen, antagligen brun och glad och då ska min födelsedag firas ordentligt. Nu ska jag njuta lite av den härliga utsikten från bilen där jag har öppet fönster only because I can ;) I'M IN MIAMI BITCH!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0