Gårdagen

Jag var ju hemma hos Livia igår med lite folk och vi hade det supermysigt. Jag måste bara få säga att Livia bor i ett av de underbaraste husen jag någonsin varit i. Jag var kär på direkten! Hennes familj är ett geni när det gäller inredning! Vi började med att färga mitt hår faktiskt, ville få bort det orangea. Det gick inte så bra, jag är fortfarande lite ginger men det är bättre i alla fall. Nu kanske silver-schampoot och solsken kan ta resten av missfärgningen. Livia hade ingen stor handduk som hon ville riskera bli missfärgad så vi gjorde en liten egen konstruktion för att jag inte skulle få färg på kläderna:


Jag vet inte om man ser det så bra men vi tog två plastpåsar, klippte sönder sidorna och
ett hål längst upp och så trädde vi dem över huvudet på mig och det gick ju galant.
Slapp vi förstöra en handduk ;)

Sedan började vi laga mat och det skulle bli fondue. Det blev så gott! Louise slängde ihop en gudomligt god sallad innehållande allt från mozzarellaost och oliver till avokado och sharonfrukt. Julia gjorde riktigt goda klyftpotatis med mängder av timjan på. Ja, och självklart gjorde vi för mycket av allt så vi var alla löjligt mätta efteråt och vad föreslår Livia då? "Vi har ju glass också!" Haha, alla kollade på henne som hon skojade för det var ingen riktigt som var sugen på glass, eller något överhuvudtaget, just då. Förutom Livia då ;) Vi gjorde även riktigt goda drinkar, började med en tequila sunrise. Mumma!



Kvällen fortsatte sedan med kortspel, mycket prat och sanning och konsekvens. Allt var jättemysigt och kul men mitt i allt så ringer det någon med utlandsnummer till Rebecca. Det var en italienare som hette Claudio som Rebecca tydligen hade träffat på klassresan i 9an när de var i Prag. Knepigt! Men roligt var det :D Vi hade en underbar kväll i alla fall så tack Livia för att du fixade ihop detta. Så underbart♥


Julia sminkade mig så snyggt och alla hjälpte till när det gällde mitt hår.
Ingen förstod riktigt hur man lockade med plattången så det tog sin lilla stund. 


Det underbara gänget som gjorde gårdagen så otroligt mysig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0