25/4 2011

Eller aah, egentligen är det ju fortfarande den 24/4  för oss (amerikansk tid) men eftersom vi just nu är på planet i Düsseldorf, Tyskland så är det nu den 25 April 2011 och klockan är 08.110 men för oss är den 02.10 och det känns i huvudet. Man är lite småtrött i skallen! Vi lyfte från Miami klockan 16.20 (igår) och landade här i Düsseldorf för en halvtimma sedan ungefär och nu ska vi precis lyfta och bege oss till Berlin där vi ska stanna till 13-tiden så då ska vi hinna få i oss lite lunch innan vi tar det sista flyget mot Göteborg. Jag är så himla trött på att flyga nu så det kommer nog att ta ett tag tills jag gör det nästa gång. Nackdelen är j att jag älskar att resa och det blir svårt att göra det ena utan att göra det andra. Jag är ganska säker på att det inte kommer bli någon flygning för min del förrän i slutet av sommaren i alla fall och det är ju ett tag kvar. Vi får se hur det blir med det! När vi kommer fram i Göteborg kommer klockan vara ca. 15.00! 

NU ÄR JAG HEMMA I SVERIGE IGEN! Sitter just nu i bilen på väg mot Trollhättan från flygplatsen. Egentligen hade jag tänkt åka direkt till lägenheten i Göteborg nu när vi kommit hem men så kom jag på att jag lämnade mina nycklar i Trollhättan så jag får åka ner till Göteborg någon gång i veckan istället. Så vad tycker jag om den här resan nu då? Den har varit helt fantastisk! Vilka upplevelser vi har fått vara med om, helt galet. New York och Miami var två helt olika semestrar. New York var ju mer en intensiv och händelserik resa medan Miami var mer avslappnat och lugnt, det var ju mer av en solsemester. Lite bränna har jag allt fått men ett par dagar till i solen skulle inte skadat :) eftersom vi spenderade två hela dagar i Sawgrass Mills Shoppingcentret. New York vill jag väldigt, väldigt, väldigt gärna åka tillbaka till. Det är en obeskrivligt häftig stad som man omöjligt kan bli trött på. Jag sade redan första dagen vi var där att "Jag är kär. Här ska jag bo någon gång i mitt liv även om det bara är för ett halvår." då jag menar att jag är kär i staden. Ni måste verkligen dit, ni som inte har varit där än och när jag tänker efter så borde ni som redan varit där åka dit igen för ni kan omöjligen hunnit med allt som finns att göra där. Det tar aldrig slut! Miami var också ett grymt häftigt ställe där det var alldeles perfekt varmt och vi bodde på ett riktigt fint och fantastiskt bra hotell med en fabulous sushi-restaurang. Jag vill tillbaka NU! Flygresan hem gick oväntat fort, antagligen för att jag sov ungefär halva resan. GÖTT! En kortfattad sammanfattning av rean as a whole är att den var grymt rolig, härlig, fantastisk och lite överväldigande. Det var så kul att åka dit vi åkte och jag är så lyckligt lottad och tacksam över att ha föräldrar som drar med mig på sådana här äventyr. Tänk vad mycket jag har fått vara med om tack vare dem.

Jag har ju som mål i livet att ha besökt/varit i 50 olika länder, eftersom jag älskar att resa så mycket, och just nu, om jag inte har glömt något, så har jag varit i 14 olika länder. När jag säger "varit i" menar jag inte åkt igenom eller mellanlandat i, för då skulle det vara väldigt många fler, utan enligt mina regler måste jag ha spenderat en natt i landet för att jag ska ha besökt det. Så 14 är gjorda, bara 36 kvar då! Om jag håller samma tempo kommer jag ha besökt mina 50 länder vid 63-64 års ålder. Haha, kanske får ta och öka tempot lite ;) 14 olika länder plus att jag bott utomlands i 3 år också är ändå ganska mycket för en 18-åring och jag har bara mina föräldrar att tacka så TACK mamma och pappa :D

Nu är denna resedagbok slut! Jag tycker det är så kul att skriva sådana här för det ger en möjligheten att se tillbaka på resan på ett helt annat sätt. Rekommenderar det starkt! Bye bye! (for now!)


Viktor, trots sin ålder på snart 16, har fortfarande problem med att smörja in sig med solkräm :S


Han har dock inga problem med att act sexy with a palmtree ;)




Vi var ute sista kvällen och beställde in en gigantisk margarita! 


På vägen till flyget stannade vi på Walmart, godis-sektionen var ganska STOR!


Jag med min underbara familj ♥ Resan var fantastisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0