22/4 2011

God morgon, god morgon! 
Klockan är lite efter halv 8 och jag och pappa sitter och väntar på att mamma och Viktor ska bli klara så att vi kan gp ner och käka frukost innan vi ska åka mot Everglades där vi ska åka på "Krokodil-safari". Jag är livrädd! Jag vill dit för att det låter som om det är en häftig upplevelse men jag vill samtidigt inte dit för jag är livrädd för att båten ska välta eller att en krokodil attackerar oss eller något sådant. Usch! Efter vi varit på denna "airboat ride" bland krokodiler och andra vilda djur så ska vi eventuellt till Miami Beach!

Vi sitter i bilen just nu och när jag kollade ut genom fönstret för en liten stund sedan så såg jag en påfågel gåendes på trottoaren. Haha, inget man skulle se på Sveriges gator precis. På tal om ingenting...Vet ni hur det är att bli mobbad av familjen? Det har jag nämligen fått uppleva de senaste dagarna. Jag får dagligen höra kommentarer såsom "kräfta", "rödljus" och "om du skulle ställa dig mitt i vägen så skulle alla bilar stanna.". Känns sådär! I och för sig har de en poäng med det de säger. Jag är ju faktiskt knallröd. Idag är det dock bättre. Jag är fortfarande röd men inte lika knallröd som jag varit de föregående dagarna. Jag hoppas jag hinner bli lite brun innan vi åker hem. Lite pinsamt om jag kommer kritvit eller knallröd. 


Trots att jag var livrädd för krokodilerna så måste
jag medge att området vi åkte i var väldigt vackert :)






Älskar påfåglar, så himla fina är dem!


Förstår inte hur småfåglar som dessa vågar sitta så nära vattnet...


...det ligger sådana här och lurar i närheten. Ser ni den? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0