16 April 2011

Fyfan vilket väder det är. Det har varit mörkt och kallt hela dagen och de senaste par timmarna har regnet bara öst ner. Gissa vilken familj som bestämde sig för att gå de sista 20 kvarteren till hotellet utan paraply när regnet öste ner istället för att som normalt folk ta en buss eller subway? Jo, the Frykmans (aka Freakmans) Men det var faktiskt skönt för jag har varit så himla trött de senaste timmarna (jetlag?) men regnet gjorde så jag vaknade till lite så nu är jag pigg och vaken och Viktor och pappa leker mannekänger och visar allt de har köpt på Macy's, världens största affär. Jag gillade inte affären överhuvudtaget. Majoriteten av kläderna var för herrar och ungefär 95% av alla damkläder var tantiga som attan och de 5 % som bar för folk i min ålder såg riktigt billiga ut och kostade ändå en hel del. Trökigt! Samtidigt så var jag så himla trött så jag ville bara lägga mig ner på golvet och sova.


Det är en ganska stor affär alltså. Den tar upp ett helt "block" :O

Resten av New York har dock varit fantastiskt. Vi började dagen med att till NYC - fresh fruits och käkade frukost. För mig blev det en mozarella-, kalkonbacon-, och tomat-omelett och en tripleberry-smoothie till. Riktigt gott var det! Sedan gick vi runt lite i stan, gick till Broadway och Times Square där vi hoppade på en sightseeing buss som verkligen var kanon. Trots det kalla och gråa vädret så satte vi oss på övervåningen av dubbeldäckaren där det inte var något tak. Det var lite små-kallt men utsikten var värd att man frös lite. Vi fick se hela New York! Allt från China Town, SoHo och Ground Zero till Fifth Avenue, Empire State Building och Broadway. Riktigt roligt och intressant var det. Times Square är verkligen något utöver det vanliga. Det är gigantiska TV-skärmar precis överallt, färgglatt och ljust som attan och det finns där butiker såsom M&M's (godiset) och Hersey's Chocolate Store. Vart ser man det förutom i New York, godissorter med egna affärer. Det är ju inga små affärer heller. Här snackar vi stora flervåningsaffärer fyllda med bara deras godis och tröjor med tryck av deras godis på. Helt sjukt! Vi fick reda på att M&M's butik går back massor varje år men det gör dem ingenting för den är endast där som reklam, inte för att sälja massa saker. Det är inte många som har en flervångingsbutik med en gigantisk Tv-skärm framför som reklammedel ;) 


M&M's butiken


Times Square

Jag har köpt en sak faktiskt, turist som jag är, och det är en stor luv-tröja som det står I ♥ NY på. Hihi, jag var bara tvungen!

Det har varit en stor tornado i Mississippi under dagen där över 16 pers har dött och den är tydligen påväg hit så ikväll ska vi faktiskt stanna inne på hotellrummet. Vi har köpt hit lite god ost, skinka, grönsaker, och annat gott så vi klarar oss :) Även om det inte skulle vara tornado-varning så skulle vi nog inte orka göra så mycket. Vi är alla helt slut! 


Kul om en sådan här skulle komma över NYC...skulle antagligen freak out!


Detta pratades det om på varenda nyhetskanal dagen efter:

Three-month-old Ayden was ripped from his cousin’s arms by a tornado and tossed several feet away. All hope seemed lost, but the baby survived.

Jonathan Robinson says he was holding his cousin tightly, inside a mobile home, but that was no match for the strength of the tornado in Raleigh, North Carolina, the local ABC affiliate reported.

“I thought he was lost,” Robinson said, until he found the baby unconscious nearby, atop a pile of wood.

Three children were killed in the Raleigh tornado — ages 3, 8 and 9 — and one was seriously injured, per ABC. Baby Ayden was reportedly not hurt.

Ayden’s story tops this list of survival stories from Fox News following the deadly storm on Saturday.

It isn’t the first time something like this has happened. In Oct. 2007, a “miracle” baby survived a 40 to 50-foot toss by a tornado in Michigan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0