10/10/10

God förmiddag kära blogg! 
Idag är det den tionde i tionde i tionde :P

Kass uppdatering, i know, men nu har min kära far äntligen fått internet att fungera ordentligt igen så tack för det pappa. Det har hittills varit en mysig helg tycker jag. I fredags så kom mina vänner Astrid och Frida och hälsade på mig och Becca och vi hade myskväll med tacos och Idol. Så glad att Olle och Linnea fick stanna kvar, de är mina absoluta favoriter just nu! Men nu ska jag berätta lite om hur min första vecka i den nya lägenheten har varit och jag kan väl inte säga mycket annat än att den varit pretty awesome. Jag älskar mina föräldrar och min bror men vad skönt det är att inte behöva höra tjatet från dem varje eviga dag. 

I måndags då, första kvällen, så hade vi, jag och Becca, en liten mysmiddag med pizza, kex, brieost och cider och jag var allmänt lycklig.
Kass bildkvalité pga att vi inte hade några lampor förutom den röda
lampslingan med hjärtan och några ljus. Men det var mysigt!
I tisdags kom Astrid och Frida och hälsade på för första gången och de hade en jätte söt kaktus fylld med godis. Kaktusen var lite ostabil så vi var tvungen att lägga den ner på bordet, men godiset var lika gott ändå ;)

Det var en liten lapp som kom med kaktusen också där Astrid och Frida så finurligt hade skrivit: 

GRATTIS TILL ER NYA LYA,
SLÄPP INTE IN SCYSCRAPE MED SIN SPYA.
HÄR HOPPAS VI NI SKA TRIVAS,
MEN FÖRSÖK ATT INTE KIVAS.
VI HOPPAS I GBG BRA NI MÅR,
MÅNGA LYCKO-KRAMAT FRÅN ½ FANTASTIC 4!

Lite av grejerna i texten är inside jokes men jag tycker de är otroligt duktiga som fick ihop det, fick det att rimma såpass bra som det gör. 
Här har vi de två rimsmidarna♥


Bessa provade min abtrainer :P

Sen kom onsdagen och då var Eddy, Rebeccas pojkvän, här. Vi lagade då till en mycket god middag: Thaigryta med kyckling, kokosmjölk, lime och lite olika smörstekta grönsaker som vi hade risnudlar till. Mycket lyckat blev det måste jag säga! 


Fortfarande inga riktiga lampor, vi levde praktiskt taget i rosa ljus i en vecka. Här är
våran fina middag med Bessa i bakgrunden som försöker att inte synas. Går sådär!

I torsdags så träffade vi Rebeccas vän Emma och hon bjöd oss på middag ute på stan. Mycket snällt av henne :) Sen kom hon hit och drack kaffe, hon var ju tvungen att se lägenheten ;) Jag har träffat henne en gång förut men bara snabbt, så det var kul att lära känna henne lite bättre.

Igår var det lördag och då kom mina föräldrar hit och vi och Bessa åkte till IKEA för att handla lite grejer till lägenheten. Det kändes lite småkonstigt, har fortfarande inte förstått att jag inte bor "hemma" längre, men det var kul :) Vi köpte en del, men det är fortfarande mycket som saknas. Vi köpte hyllor, lampa, glas, "soppåsehållare", high-tech diskborste (enligt Rebecca för att den hade en sugpropp längst ner så den kunde stå upp själv), torkställ, mm. Mamma och pappa hade med sig alla mina lådor och grejer som inte fick plats i bilen i måndags så nu har jag nästan allt här. Det jobbiga är bara att hyllorna vi köpte kan vi inte sätta upp för pappa glömde just de verktygen så vi har ingenstans att ställa sakerna, så det mesta är fortfarande nedpackat. 
Jag skulle vilja få upp det snart, eftersom på lördag ska vi ha en inflyttningsmiddag/fest så då skulle det vara kul om det var lite bättre ordning på stället. Playstationet är här i alla fall och man behöver ju faktiskt inte så mycket mer i livet än singstar och rallyspel.






Dessa glas köpte vi :) De är lite oskarpa på bilden, men de är fina!






Man blir trött av att gå på IKEA så vi fick sätta oss för att vila lite.
Mattorna var väldigt bekväma!



Detta köpte vi och Bessa posar väldigt fint framför kundvagnen ;)


Hon skulle spotta i tuggummit i papperskorgen.
Hon lyckades nästan.
Tuggummit fastnade på utsidan av papperskorgen.
Hon träffade papperskorgen i alla fall :)


Efter en dag på IKEA ♥

Slutligen, idag är det söndag och jag har tre prov nu i veckan. I fysik, ekonomi och matte så jag borde nog börja plugga på det nu. Så bye bye ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0