No wonder Swedes always talk about the weather!

Nä, jag tycker faktiskt inte att det är så konstigt med tanke på hur knepigt vädret är. Man blir överraskad var och varannan dag med hur olika väder kan blanda ihop sig och bilda något nytt. Jag kom precis in och det regnar regndroppar stora som badbollar ute. Ok, det var kanske lite överdrivet men de är stora i alla fall, det är poängen här! Jag har varit ute på stan med Anna efter en mysig skoldag. Hade det mycket mysigt. Gick först och kollade skor men jag hittade självklart ingenting, jag är verkligen alldeles för kräsen när det kommer till skor. Jag lyckas på ett eller annat sätt hitta något som är fel med alla skor i hela affären. Det krävs talang till att kunna göra det ;) Det är vad jag försöker övertala mig själv för att inte bli så sur ;) Efter sko-spanandet, tog max en kvart innan vi inte orkade mer, så bestämde vi oss för att gå till Frank's och ta en fika. Jag tog en hallonsmoothie, hon en varm choklad. Det är något med Anna och varm choklad. Hon dricker det verkligen jämt haha, men det är ju gott så jag tycker inte att det är något fel med det. Det är bara en så udda grej tycker jag. Att man dricker te, kaffe eller cola jämt är ju hyfsat vanligt men just varm choklad. Jaja, Anna är Anna och Anna gillar sin varma choklad! :)

Jag hade tänkt åka direkt till gymmet nu och sign up eftersom jag inte lyckats göra det än eftersom min mamma eller pappa av någon anledning måste skriva under också på grund av att jag inte är 18 än. Jag känner mig liten när jag inte ens får gå och träna utan att de måste skriva under ett kontrakt att jag kommer sköta mig och att de ansvarar för om något går sönder. Njaa, vet faktiskt inte vad det är för papper de ska skriva under. Men jag ska ju hem till Trollhättan på söndag så då tänkte jag att jag kan fixa pappren idag och ta med dem hem i övermorgon då och få dem att skriva under. Saken är ju den bara att jag vill träna nu! Jag sprang på en granne här i huset förut och passade då på att fråga henne om hon var visste var gymmet här i huset är, för det ska tydligen finnas något, men hon hade tydligen aldrig hört talats om något och hon har bott här i 10 år tillade hon. Där försvann mitt hopp om det så nu behöver jag nog betala och träna på Friskis & Svettis istället. Men jag orkar verkligen inte fixa det nu så jag tänker skjuta fram det än en gång.

Om en timme eller två så kommer Becca hem med sina två yngre tvillingbröder och de ska sova över här inatt. Kan bli lite mysigt! Vet inte om hennes pojkvän skulle komma också, men det märker jag väl ;) Ikväll är det i alla fall Idol och det vill jag ju inte missa. Älskar Olle, hela han är så skön. Hans stil, utseende, uttal, röst. Allt är bara mumma, så mysig är han. Önskar han var ett antal år yngre bara så skulle han vara alldeles perfekt! Har inte bestämt mig för vad jag ska göra för kvällsmat men det är ju fredag så då kan man ju unna sig något extra gott. Frågan är ju bara vad. Jag har ätit så himla mycket godis idag, kollade film hela engelska lektionen och då måste man ju ha godis, så jag kan ju inte säga att jag är hungrig precis just nu men det kanske blir lagom när Idol börjar sen. Kanske ska ha en äkta fettisdag idag, godis och pizza! Nä fy vad äckligt det lät just nu när jag är så mätt som jag är. Om några timmar låter det säkert gott though ;)

Nu ska jag faktiskt sätta mig och plugga lite. Ja vet, det är fredag kväll och då är det förbjudet att plugga men min helg är fylld med massa andra aktiviteter den här veckan och då är det skönt att ha gjort lite så man inte sitter där på söndag kväll alldeles sönder-stressad. Så vad händer den här helgen egentligen? Jo, ikväll händer det väl inte så mycket förutom att Beccas syskon kommer då. Imorgon ska jag, Bessa, Frida & kanske Astrid ut och ha en photoshoot i skogen. Det är så fint nu under hösten när löven är gula, orangea och röda och det ligger massor av dem på marken. Hoppas vädret tillåter det bara. Regnar det droppar stora som badbollar blir det lite svårt ;) Imorgon eftermiddag kommer eventuellt mina tvillingkusiner hit och ska sova över men det är inte helt bestämt än så om det inte blir av kanske jag går på lokalfest, annars hittar jag väl på något annat. Kanske åka hem till sjuka lilla Marlene och göra soppa och få henne på bättre humör :) Sen på söndag så ska jag hem till Trollhättan och hälsa på familjen. Har ju inte varit hemma sen jag flyttade hit så det känns som om det kanske är dags nu. Ska bli lite roligt! Kommer nog kännas lite konstigt ändå, vet inte varför men det känns som om det kommer göra det. 

Nu blir det som sagt att sätta sig för att plugga innan alla kommer hit. Blir nog fysik tror jag. Ja, fysik blir bra.

Hoppas alla har en grym fredagskväll framför sig :)♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0