New day, new chances!

God morgon god morgon!

Jag är på riktigt bra humör idag, jag har ingen aning varför men det är jag och det ska man ju inte klaga över. Det jobbiga är ju att jag är så jädrans nyfiken av mig så jag skulle gärna vilja veta varför ja är så himlans glad idag, kommer nog gå och grubbla på det hela dagen idag om jag känner mig själv rätt.

Äter frukost just nu. Smoothie av banan, äpple, päron med en skvätt naturell yoghurt och lite lite kanel. Mums filibabba :) Den ser inte så god ut på bilden men believe it or not, det är den i alla fall.


Extremt snyggt med blött hår också ;)

Så vad står på dagens agenda? Jo det ska jag berätta. För det första så ska jag åka till skolan och delvis göra matteprovet som jag lyckades missa igår. Efter skolan ska jag träffa Julia, som sovit över här, över en fika och sen har jag lovat att följa med henne en stund till Håkan Hellströms signering men jag vet inte om jag kan stanna jätte länge för mina föräldrar och min mormor kommer hit i eftermiddag också och ska hjälpa mig sätta upp hyllor och så eftersom pappa inte hade med de verktygen han behövde i lördags när de var här. Mormor är med för att träffas, kolla lite hur jag bor antar jag och om jag får gissa så skulle jag också säga: för att kolla om jag bor tillräckligt städat. Det är så att min mamma är lite av en perfektionist, det ska alltid vara städat enligt henne och det kan vara lite jobbigt ibland. Men hon är ingenting jämför med min mormor. Hon tycker till och med att det är roligt att städa, vilket är helt oförståligt för mig eftersom jag inte alls njuter av att plocka upp grejer från golvet och diska. Därför har jag kommit på den smarta lösningen att låta henne städa lägenheten om hon tycker den är för stökig. Ja tänker inte fråga henne om det, det kommer inte behövas, hon kommer erbjuda sig att göra det inom 10 minuter efter hon har kommit innanför ytterdörren. Jag älskar min mormor, i really do, men vi är lite olika på just den biten. 

Nu måste jag göra mig iordning och gå till skolan. Hörs sen, ha en bra dag :)♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0