Isolation starting now!

Sitter här och ska precis börja plugga igen inför fysikprovet som jag har klockan 8.00 imorgon morgon. Det är så mycket som man måste kunna och jag känner mig smått osäker på att jag fått all information. Känns alltid så för mig inför prov, som om jag inte har all information och att något kommer komma på provet som jag inte pluggat på överhuvudtaget. Får hoppas att det inte blir så denna gången. 

Hade som jag skrev förut engelska sista lektionen idag och den var allt annat än tråkig. Vi började lektionen med att dra undan alla bord och så satte vi oss alla med våra stolar i en cirkel i mitten av rummet. Sen tog vi våra pjäs-manus och så skulle vi läsa högt och jag hade en av huvudrollerna, de delades ut för någon vecka sedan, och när min engelska lärare då gav mig min roll så sa han att den antagligen skulle passa mig. Jag tänkte inte så mycket mer på det men sedan när vi började läsa högt så märker jag att det är en del scener där jag ska flirta med en äldre man och beskriva hur vi en gång hade sex mot en husvägg, och detta utspelar sig på 1800-talet! Haha! Jag var tydligen berättelsens bitch och jag var kär i en typ 20 år äldre man och behövde förklara vad vi hade gjort och dessa grejor var mestadels sexuella. Då kommer läraren med kommentaren att "Nu vill jag att ni lever er in i eran karaktär och har rätt "tonfall", så jag var ju tvungen att låta lite smått upphetsad när jag hade scener med denna äldre man. Hahaha ja fattar inte hur jag klarade att hålla mig för skratt. Alla killar satt och kolla på mig med lite udda blickar. Men vad jag nu undrar då är: vad menade min engelska lärare med att den rollen antagligen skulle passa mig??? Hur tolkar man detta :P Hahaha! Det var en smått pinsam men rolig engelska lektion i alla fall :)

Efter skolan så följde jag med Marlene ner på stan en sväng för att kolla på lite skolmaterial som hon behövde, så då passade jag på att kolla lite på skor samtidigt. Jag har ju fortfarande inga riktiga höstskor utan går fortfarande i mina smått söndriga tygskor som mina fossingar börjar bli lite kalla i. Jag vet inte riktigt hur mycket pengar jag har på kontot bara, vill kanske inte veta, men måste nog dra mig själv till en bankomat och kolla snart. Vill ha ett par skor innan jag drar iväg till Frankfurt i alla fall och det är ju faktiskt bara 11 dagar kvar :D Gud va jag längtar, ska bli så sjukt roligt!

Dags att sätta igång med fysiken nu kanske? Njaa, ska nog sätta på en kanna kaffe först. Behövs garanterat när man läser om vågor och liknande ;) Jag har bestämt mig för att tänka mer positivt på pluggande. Det är ju faktiskt en bra grej och kan vara riktigt intressant så från och med denna dag, 18 Oktober 2010 kl. 18.40, ska jag se fram emot att göra mina läxor :) Okej, kanske inte se fram emot men inte vara lika emot som jag är nu :)


Tänk om jag kunde vara såhär glad åt att få göra mina läxor ;)

Nä, här blir inget vettigt gjort, nu ska jag sätta på kaffe och sen blir det pluggande fram till midnatt. Minst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0