2 Oktober

God kväll bloggen! 

Har inte blivit så mycket uppdatering de senaste dagarna men det har vart så mycket att göra. Jag har packat och rensat och städat bland mina grejer under hela under hela dagen idag och igår kväll när jag kom hem var jag så himla trött så jag somnade helt seriöst efter Idol :P Somnade med handen i chipsskålen, haha! 

Nu är det Oktober, helt galet vad tiden går fort egentligen. Det är som jag brukar säga att snart sitter man gungandes i en gungstol på verandan av ett ålderdomshem. Men som sagt så är det Oktober nu, ny månad, nya möjligheter, nya upplevelser. Nya upplevelser kommer det ju garanterat att bli, flyttar om 2 dagar nu. Helt sjukt känns det! Sitter i mitt rum just nu som är helt tömt på grejor. Ser smått deprimerande ut! Det är lite tråkigt att jag inte har kunnat ta och lägga upp några bilder på mina förberedelser inför flytten, det är alltid roligare att visa med bilder, men det är fullständigt omöjligt eftersom min pappa är i Paris och leker fotograf för någon icke existerande tidning på bilmässan som pågår där just nu. Vilken nörd han är ibland! Han borde komma hem om några timmar förresten och då ska han få den roliga uppgiften att åka till garaget för att hämta fler flyttlådor eftersom de på vinden tog slut nu under kvällen och han var duktig nog att ta med sig nyckeln till garaget till Frankrike. 

Jag har precis kollat klart på säsong 3 av the O.C. nu och usch vad sorgligt det är. Jag tänker inte skriva vad som händer, även fast jag antar att 99,9% av alla människor på jorden redan vet det, för jag vet att min vän Rebecca inte har kollat på det avsnittet och jag vill ju inte spoila allt för henne om hon nu läser detta. Så snäll är jag :P

Nu ska jag gå och ta fram lite ingredienser för morgondagens bullbak och müsli-tillverkning. Det är ju faktiskt kanelbullens dag på måndag så jag tänkte att det kan vara trevligt att ha lite kanelbullar att mumsa på under rasterna när vi håller på att bära in grejer och packa upp i den nya lägenheten. Müslin ska jag göra för att det helt enkelt är underbart gott :) Det är alltså ganska mycket som ska hinnas med under morgondagen. Jag ska baka bullar, göra müsli, packa klart, handla mat, plugga en hel del eftersom jag inte hann med någon idag, träna och hälsa på mina kusiner. Herregud, vet inte om det är möjligt att hinna med så mycket grejor på ett dygn. Känner ett jag kanske borde gå och lägga mig snart så jag kan gå upp tidigt för att sätta igång. 

Åh, jag måste bara berätta en grej. Min mormor är den mest underbara mormodern som man möjligtvis kan ha. Idag när jag vaknade så kommer hon fram till mig med ett paket kaffe och ett paket kaffefilter så att jag kan koka kaffe direkt när jag flyttar in och inte behöver oroa mig över det. Hon känner mig, vet vilken kaffekäring jag är :P Sen idag till lunch så lagade hon min och min brors absoluta mormors-favoriträtt. Äkta husmanskost, kött med potatis och brun sås med kokta ärtor och morötter. Fast det är tillagat på något speciellt sätt såklart ;) Älskar verkligen min mormor! Jag och min bror har så att denna rätten är våran mormors-favoriträtt, sen har vi också en farmors-favoriträtt, en mormors-favoritkaka(fast min är inte samma som min brors) och en farmors-favoritefterätt. Vi är lite knasiga men det är bara så det är. 

Nu ska jag gå och hålla min mormor lite sällskap. Känner mig lite osocial när jag sitter inne på mitt rum med datorn när hon sitter ute i vardagsrummet. Så god natt, sov gott! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0