Weinachtsmarkt in Deutschland

Jag mår lite bättre idag, är fortfarande ganska rejält förkyld men jag är pigg i alla fall. Jämfört med igår då jag var helt utslagen. Orkade inte göra något mer än att dega i soffan och i sängen. På grund av detta så har jag inte varit och handlat någon mat sen jag kom hem från Frankfurt så det är väldigt tomt i kylen, frysen och skafferiet. Jag måste verkligen gå och inhandla lite sen för det enda jag har är vitlök, en halv tomat och ca. 2 dl mjölk. Inte lätt att tillaga något gott av det precis! 

Jag pratade med min mamma för en liten stund sedan och hon och resten av familjen är nere i Tyskland nu. Jag kom hem på onsdag och de åkte ner samma dag. Jag skulle egentligen velat stanna kvar där nere och spenderat lite tid med min familj eftersom vi inte varit tillsammans nere i Frankfurt sen vi bodde där. Vi var ju nere hela familjen och hälsade på förra hösten men då var jag med vänner hela tiden så vi spenderade inte så mycket tid tillsammans. Jag ska försöka övertala mina föräldrar att vi åker ner dit några dagar till jul för Tysklands julmarknader är något utöver det vanliga. Har man inte varit på en sådan så måste man åka ner för det är så himla mysigt. Idag skulle min familj åka till Mammolshain vilket är den lilla stadsdelen där vi bodde. Jag har inte varit där sen vi bodde där och jag skulle gärna åkt dit. Jag måste göra det nästa gång jag åker dit! Det var ju ändå bara 2 dagar sedan jag var i Tyskland men jag längtar redan tillbaka, usch vad jag saknar det. 


Detta är julmarknaden i Frankfurt vilken är en av de äldsta och största julmarknaderna i Tyskland. Den är i år mellan 7 December och 26 December. Jag vill verkligen dit, äta kanderade nötter och dricka glühwein.

Folk frågar ofta om jag skulle vilja flytta tillbaka dit om jag hade chansen till det men ärligt talat så vet jag inte. Jag saknar städerna där, jag saknar vissa vänner och jag saknar livet som jag hade när jag bodde där men jag trivs också jätte bra här i Sverige nu, jag har underbara vänner här som jag absolut inte vill lämna så det är ett svårt val. Men jag har ju inte chansen att flytta dit nu så det är ju ingen idé att gå och grubbla på det, bättre att leva i nuet.

Jag har ju legat sjuk hemma i två dagar nu, alldeles ensam, så nu känner jag att jag behöver lite sällskap så jag har bjudit in mina vänner Astrid & Frida att komma hit ikväll. De skulle ju kommit hit igår egentligen men det gick ju inte så jag hoppas att de kommer hit sen, känner att jag behöver prata av mig. Det är verkligen så att om man inte pratar med någon på några dagar så är det nästan lite synd om den första personen man träffar efter det för man, eller jag i alla fall, pratar på som bara den om all möjligt. Minst 50% är garanterat struntprat!

Nu ska jag gå och ta en välbehövlig dusch, sedan göra mig iordning, städa lite i lägenheten och sen är det nog en bra idé att åka och handla lite mat! Vi hörs sen :)♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0