Back in the city!

Tjooo,
nu är jag hemma i Göteborg igen och sitter i lägenheten och ugglar. Just nu gör jag mig själv lite lunch, pallade inte äta i skolan. Eller snarare, jag pallade inte dra runt på min stora bag som jag hade med mig från Trollhättan in i matsalen i skolan ;) Dagens lunch är ugnbakad lax, rotfrukter och broccoli. Ska bli mycket gott eftersom jag är vrålhungrig. Allt smakar underbart mumsigt när man är vrålhungrig. 

Idag hände en liten rolig grej i skolan. Eller rolig kanske är fel ord. Knasig och udda passar nog bättre in. I alla fall, jag sitter utanför klassrummet till min första lektion och då kommer några kompisar till mig fram och säger att "hörde att det ska vara fest hos dig på fredag, fett kul". Jag har inte planerat någon fest överhuvudtaget, har inte nämnt det ens, så jag tänkte ju direkt att Rebecca måste ha fixat något så jag frågar min vän detta men då berättar han att Daniel, bland andra, har bestämt att det ska vara fest hos mig och har gått runt och bjudit en massa människor. Jaha sa jag och funderade lite. Sen fick jag höra att de inte bara bjudit in ett par människor utan största delen av våran klass. Vi är 89 personer i våran klass, så då fick jag lite smått panik eftersom lägenheten bara är 60m² vilket skulle betyda att varje person får minde än 1m² var. Haha lite tajt om man ska festa! Jag får lösa detta på något sätt. Jag vet inte hur men på något sätt måste det ju gå! Som tur är så vet inte så många vart jag bor, det är ju en fördel. 

Så, vad gjorde jag i helgen nu då? Jo det ska jag berätta! Jag åkte hem sent i fredags kväll, var hemma runt 01.30 och då fanns det ju inte så mycket annat att göra än att gå och lägga sig så jag gick och nana. Sedan var det lördag morgon och då chillade jag med familjen, bara satt och gjorde minsta möjliga. Sedan gick mamma och pappa iväg på vinmässa med lite vänner så då satte jag igång och plugga, duktig som jag är :P Sedan blev det kväll och då gick jag ut på stan och träffade Sandrika & Anna och vi gick runt lite och sprang då på Adam (som är en gammal klasskamrat till mig), Andreas & Ann-Sofie. Vi bestämde oss för att gå upp till mig och ta det lugnt så vi tog varsin öl och drog sedan på fest där jag träffade en annan gammal klasskamrat till mig, Jonathan, som jag inte tror jag träffat sen 6:an eller 7:an vilket var ett tag sen så det var riktigt roligt. Det var en mysig och rolig kväll och det var väldigt kul att få komma ut och göra något roligt i Trollhättan, det var ett väldigt bra tag sedan jag gjorde det. Nu för tiden umgås jag ju bara med familjen när jag är där vilket absolut är trevligt men det är ju inte samma sak.

På söndagen, igår alltså, så åkte vi ganska tidigt iväg till Skara och hälsade på min söta lilla farmor. Jag har inte träffat henne på över 6 veckor så det var väl inte en dag för tidigt att jag åkte dit. Det var jätte härligt att vara där och vi fick massa god mat att äta. Det finns inte en chans i världen att man åker ifrån henne hungrig! När vi ändå var där så åkte vi ut till kyrkogården och tände ett ljus på farfars grav. Det är fortfarande väldigt sorgligt att åka ut dit tycker jag. Jag har fortfarande inte förstått att han är borta för det borde han inte var, det var liksom inte meningen att det skulle bli så, och jag tror inte någon i min familj riktigt har fattat det. Därför känns det alltid väldigt fel och konstigt att se hans namn på en gravsten. Det känns ändå bra att ha varit där, blir nog lättare med tiden att acceptera det. Framåt kvällen åkte vi tillbaka till Trollhättan och jag och min bror fixade Asiatisk mat till familjen. Det var ju fars dag så jag och brorsan pröjsa för krubbet ;) Sedan kollade vi alla film tillsammans! Wanted med Angelina Jolie bland andra gick på TV så det fick gå bra. Det är riktigt bra den filmen. Extremt udda och konstigt filmad men riktigt bra! Jag älskar ju Angelina Jolie också, hon är en grymt bra skådespelerska, särskilt när det gäller action-filmer som denna. Jag skulle egentligen åkt hem igår kväll men jag orkade verkligen inte så jag sov en natt till och fick gå upp tidigare imorse istället. Det fick det vara värt, men jag är väldigt trött nu! 

Nu har jag ätit upp min mat så nu blir det coffee, har faktiskt inte druckit så mycket av det idag än. Sedan blir det väl lite läsning och sedan tillbaka till skolan för en sista lektion: engelska! 


I Trollhättan var det snö så där kunde jag ha min fina mössa. Här är
det ju inte ens lite kallt och då ser det ju bara dumt ut!

TTYL ;)♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0