Förståelse

Jag måste bara få förklara mig. Detta kommer inte bli ett så roligt inlägg men jag känner ändå att det är nödvändigt. Jag har alltid haft problem med min mage, jag har vart hos löjligt många läkare i mitt liv och ingen vet vad som är fel med den. Jag har missat jätte många roliga grejer och upplevelser i mitt liv på grund av den, jag har missat alldeles för mycket skola men jag kan helt enkelt inte hjälpa det. Smärtan kommer helt utan förvarning, det kan komma när som helst på dagen och kan hålla i hur länge som helst men det kan också bara vara för en kort stund. Därför kan det bli så att jag missar vissa grejer för att jag har ont i magen just under den tiden men jag kanske inte har ont senare under dagen vilket betyder att jag kan göra saker då istället. Många har svårt att förstå detta och jag vet att många blivit sårade för att jag inte kunnat komma till vissa grejer med dem och sen har dem fått reda på att jag gjort andra saker senare under dagen. Men det är just på grund av att jag inte kan kontrollera när jag ska ha ont i magen och när den ska vara bra och jag känner att så mycket tid i mitt liv har gått åt att ha ont och åt att missa saker och ting att jag, när jag inte har ont i magen, vill hinna med så mycket som möjligt. Jag ber därför att alla försöker ha lite förståelse för att jag försöker leva mitt liv fullt ut men att det inte alltid är så lätt. Jag ber också om ursäkt för alla de gångerna jag har gjort er besvikna för att jag inte kunnat komma till något som vi bestämt vi skulle göra. Det har hänt allt för många gånger. Jag önskar att det inte vore så men som sagt så är det inte mycket jag kan göra åt det. Som jag sa, så är detta inte ett så roligt inlägg och jag ber om ursäkt för detta, men det skulle kännas så mycket bättre om jag slapp känna mig så skyldig till att ha ont i magen för det gör inte saken bättre precis.

Idag har jag t ex missat en hel skoldag, jag missar ett Amnesty möte, jag missar att gå till Liseberg med mina vänner men då tycker jag inte att jag ska behöva må dåligt eller känna mig skyldig över att jag ska ha en myskväll framför Idol ikväll med mina vänner. Jag vill inte att folk ska tycka synd om mig, även fast det kanske låter så just nu, utan som jag sa så vill jag bara att folk ska "give me a break about it". 

Nu ska jag ta en kopp kaffe, fräscha till mig lite, sen så kommer Astrid hit som jag inte träffat på typ 3 veckor så det ska bli jättekul att få spendera lite tid med henne igen. Vi ska ikväll laga middag tillsammans och sedan kolla på Idol och då kommer antagligen Frida och Rebecca, som är på Liseberg just nu, hit också. Senare ikväll så åker jag antagligen hem till Trollhättan, jag tänkte ta och spendera hela helgen där och träffa lite folk som min mormor till exempel för henne har jag inte träffat på ett tag. Jag skulle vilja träffa min farmor också men hon skulle tydligen iväg någonstans så det gick inte. Så kan det ju vara! Det är ju också Fars Dag på söndag och då vill jag ju vara hemma och fira min kära far. Jag kan inte säga vad vi ska göra eller vad jag ska ge till honom, inte för att jag tror att han läser min blogg men ändå man kan ju aldrig vara 100% säker. 

Nu är det coffee time, see you later alligator ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0