Tillbaka till att hata Västtrafik och SJ!

Det är ingen jättebra morgon jag har haft idag, inte alls en bra början på veckan. Som jag skrev tidigare så stod det ju på Västtrafiks hemsida att mitt tåg skulle bli rejält försenat. Det blev inte så, det kom inte överhuvudtaget! Jag kollade på informationstavlan på stationen i Trollhättan och då stod det att det skulle gå 08.56 istället för 08.08 och att det skulle gå från spår 1, vilket jag tyckte lät konstigt eftersom det alltid går från spår 2. Jag gick i alla fall till spår 1 och där stod det redan ett tåg även fast det var en 10 minuter kvar till avgång, så jag gick på och frågade lite folk om det var rätt tåg, om det gick till Göteborg. Jag fick olika svar av alla. Vissa sa "javisst!" andra "jag vet inte riktigt" och vissa "nej, absolut inte. Detta går till Karlstad!". Jag kände inte riktigt för att åka till Karlstad så jag gick in till informationen och frågade för säkerhets skull. Där var det massor av folk som skulle köpa biljetter, men jag kände att jag inte hade den tiden att stå i den 3km långa kön som det var så jag knökade mig före alla och frågade hon bakom disken om det tåget som står på spår 1 går till Göteborg. Vad får jag för svar? "Jag vet inte riktigt, men jag har hört av någon att det ska det.". Jag tänkte bara att snälla lilla kvinna. Detta är vad du gör, detta är ditt arbete, du borde veta vart tåget går som står på spåret. Det är liksom inte så många tåg att hålla reda på eftersom det bara finns två spår på hela centralen! Sedan sa hon helt plötsligt att jag kunde ta 9-tåget för att det kommer in snart. Men jag har köpt biljett till 8-tåget sa jag, fungerar den på 9-tåget också? Även till denna fråga fick jag "Jag vet inte riktigt" som svar. Bra SJ och Västtrafik att ni är så duktiga på att ge ut information! 

Det var total kaos på stationen, det var hur mycket folk som helst för det var tydligen ett inställt tåg som skulle gå till Åmål också, det hade stannat i Trollhättan så det var alla de passagerarna, folket som skulle med 8- och 9-tåget till Göteborg och folk som skulle med 8- och 9-tåget till Vänersborg. Det är en hel del folk! 9-tåget mot Göteborg kom i tid i alla fall, men stannade självklart på vägen så det blev försenat det med. Jag kom fram till skolan 2 minuter efter min ekonomilektion, där jag skulle ta ett prov, var slut. 

Men nu har jag varit och hämtat ett ersättningsblankett så nu ska bannemej Västtrafik få betala för att jag kom försent. Så förhoppningsvis så för det något litet gott med sig! Om jag inte får några pengar för det så vet jag inte vad jag gör! 

Nu ska jag gå och ta mig lite och äta och sätta mig och läsa min engelska bok...The White Tiger. Kanske ska packa en träningsväska också, har inte riktigt bestämt mig än. Vi hörs senare, bye bye♥


Ja, jag är lite frustrerad, det erkänner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0