Pengar på kontot = handla mat & baka

Tjosan!

Gick precis in på min internetbank och såg att det äntligen kommit in lite pengar på konton så nu ska jag gå ner och köpa mig lite mat och ingredienser så jag kan baka för jag är så sugen på att baka. Det som är bra är att jag sedan kan sälja mina bakverk till mina föräldrar för det kan bli ganska dyrt att köpa alla ingredienser själv. Vem vet, det kanske finns någon mer därute i världen som någon dag i framtiden vill köpa mina bakverk? Det är en stor dröm för mig, att ha ett eget café där jag bakar precis allt själv. Åh vad roligt det skulle vara! Tyvärr, så är ju café-arbetare sådana som tjänar som sämst just nu men det kanske ändrar sig. Som jag sa: vem vet?

Nu ska jag skriva en liten handlingslista så det inte blir att jag köper en massa onödiga saker som jag bara är sugen på just när jag är i affären. Blir lätt så annars! Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska baka heller, kan ju vara en fördel om jag vet det när jag ska skriva ner vilka ingredienser som ska köpas. Jag måste åka in till skolan sen också, innan de låser den, för jag glömde en viktig bok där som jag måste ha. Jag vet inte riktigt hur sent de stänger men det är nog bra om jag åker dit snart!

Jag tror jag gör så att jag åker tillbaka till skolan nu direkt, sedan skriver jag lista, och sedan handlar jag och bakar. Jo, det blir bra! Hörs sen! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0