Ödet ville inte att jag skulle träna idag...

...men jag valde att inte lyssna på Fortuna utan gick ut med min roomie och sprang/gick och sedan gick vi till fastighetens gym och körde ett tag. Vi gick nämligen till gymmet först, tänkte bara gå dit och inte gå ut och springa, men det var låst och nedsläckt och vi har inte fixat någon nyckel än så vi gick smått sura tillbaka upp till lägenheten men bestämde snabbt att: näääee, nu ska vi bannemej röra på oss! Så vi drog på oss en massa kläder, eftersom det är freezing cold ute, tog oss i kragen och gick ut i kylen och intervalltränade. Riktigt gött var det! På vägen tillbaka så gick vi till ungdomsmottagningen där jag skulle boka in tid för ultraljud, och NEJ JAG ÄR INTE GRAVID OCH DET ÄR INGET JAG ANAR ATT JAG ÄR HELLER utan det är för att jag ska kolla hur det ligger till med lite andra grejer i magen och så so don't worry! Då säger hon som jobbar där att nästa lediga tid är 21 December. DECEMBER!!! Vad är det med Sverige? Jag räknade med max ett par dagar och så kommer hon och säger att nästa lediga tid är om över en månad. Men det var ju bara att tacka och se glad ut, inte mycket annat jag eller hon som jobbar där kunde göra.

Sedan, också på vägen hem, så ser vi att det lyser i fastighetens gymlokal så Rebecca går och knackar på fönstret och vi ber den lilla killen, som ser lite förvirrad ut, som kollar ut genom fönstret att öppna på dörren på andra sidan vilket han snällt och lydigt gör. Vi beger oss in och är överlyckliga att äntligen vara i ett gym. Vi märkte också att det finns en nice bastu i omklädningsrummet. Om jag känner oss rätt så kommer den användas flitigt av oss. Gymmet var över mina förväntningar och jag börjar fundera på om jag verkligen ska skaffa gymkort på Friskis & Svettis. Är det verkligen värt alla de pengarna när jag har ett bra gym, ett gratis gym, som ligger endast 100m bort, om ens det. Det är den stora frågan!

Just nu håller jag på att tvätta. Det behövdes verkligen. Har inte kläder kvar att ha på mig överhuvudtaget och min tvättkorg skulle nog spruckit om jag inte hade tömt den idag. Samtidigt som jag gör denna otroligt roliga syssla så lyssnar jag och Becca på gamla Disney-klassiker. Jag älskar Disney och det gör min kära roomie också så vi har bestämt oss för att ha Disney-kväll någon gång inom en snar framtid och bjuda hit lite folk. Jag tycker man borde göra det i barnslig stil så man äter kanske först korv med bröd eller något sådant och till efterätt...marängswiss of course och kolla på Disney-filmer under kvällens gång är ju en självklarhet. Det ska inte vara de nyare filmerna utan bara de vi kollade på när vi växte upp såsom Mulan, Lejonkungen, Tarzan, Aladdin, etc. Åh vad roligt det skulle var om vi gjorde det! ♥

Nu ska jag ta och gå och ta mig något att äta och sedan kanske plugga lite grann. Dricka något ska jag göra också, är så himla törstig just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0