Like good old times...

...or rather like aweful old times. Just nu borde jag vara i Göteborg, jag borde sitta på en spårvagn påväg till skolan där min första lektion börjar om drygt en kvart. Vad gör jag istället? Jo, jag sitter i Trollhättan eftersom när jag gick till stationen imorse vid 8-tiden så ropar de självklart ut att tåget inte kommer komma på grund av all snö, varför är jag inte förvånad? Då gick jag och kollade bussarna men de skulle inte gå förrän vid 9-tiden och då skulle jag inte vara framme i Göteborg förrän min första lektion var slut ändå så då kände jag bara att nää det är ingen idé att åka ner nu, kan lika gärna vänta ett par timmar eftersom min nästa lektion inte börjar förrän 12.40. Så jag lunkade sakta och osäkert, på den istäckta vägen med mina kilklacksskor på, hem igen och tar helt enkelt ett tåg klockan 11 istället och nu hoppas jag verkligen att det går!

Igår när jag kom hit så åkte jag och min mamma ut och shoppade lite gardiner. Det blev ett par lila från Indiska, riktigt snygga om jag får säga så själv. Jag hade lite problem inne i affären med att välja mellan dessa som jag till slut köpte och ett par turkost i samma design. Båda var så sjukt snygga så egentligen ville jag köpa båda men det har jag ju tyvärr inte råd med så jag köpte de lila och så önskar jag mig de turkosa i julklapp så kan jag ha de till våren. De lila var faktiskt mer mysiga i färgen så det passar ju hösten och vintern bättre! Kanske tar ett kort på det till helgen när jag hängt upp dem.

Det är så sjukt mycket snö är. Värsta Winter Wonderland! Jag satt ju på tåget hit igår då, satt och läste gjorde jag. Så helt plötsligt när jag kollar upp snabbt, ser jag att utanför fönstret så är det helt kritvit, orörd snö över fälten och i skogarna som jag susar förbi. Träden är täckta av iskristaller, täcken av snö har bäddat ner gräset, blommorna och slätterna och jag sitter som i chocktillstånd. De andra på tåget måste undrat lite för jag satt verkligen med öppen mun, häpnad över hur vackert det var samtidigt som jag var extremt avundsjuk över att vi inte har så mycket snö i Göteborg. Göteborg består av massa äckliga avgaser så det är inte möjligt för den staden att få så mycket, helvit snö vid den här tiden på året. Extremt tråkigt tycker jag! 

Efter min gardinshoppingtur med min kära moder så gick jag ner på stan och tog en fika med min vän Elin som jag inte träffat eller pratat med sen i April utan någon som helst anledning. Jag såg Elin på en bild häromdagen och tänkte för mig själv "varför har jag inte pratat med henne på så länge?" och jag kom inte på en enda anledning så jag skickade snabbt iväg ett mail till henne som jag snabbt fick svar på och vi bestämde att det var dags att träffas igen. Hon är ju ändå den personen som jag känt längst i mitt liv, förutom mina föräldrar och släktingar då. Våra mammor var bästa vänner sen långt innan någon av oss föddes och vi blev bästa vänner några månader efter vi fötts och var det fram till, jag vet inte riktigt, någon gång på högstadiet i alla fall. Sedan började vi glida ifrån varandra lite men vi pratade fortfarande och träffades ibland. Sen nu på senare tid så har vi helt enkelt inte pratat och ingen av oss vet varför så nu igår under fikan så bestämde vi att vi ska försöka höra av oss inom 7 månader i alla fall, bättra oss lite sen denna gången ;) Jag hade det väldigt trevligt i alla fall, skrattade mycket och det var bara allmänt kul att träffa henne igen.

Idag ska jag också träffa en vän som jag inte sett på ett bra tag, också drygt 7 månader. Denna veckan är värsta "träffa gamla vänner som du inte pratat med på väldigt länge-veckan". Lite nice sådär! 

Jag ser fram emot imorgon för då ska jag på invigningen av Jul på Liseberg och det är ju så himla mysigt! The fantastic four, som jag, Becca, Astrid & Frida, kallar oss ska gå dit tillsammans och bara njuta av glögg, kanderade mandlar och julstämningen i sig. Jag skrev ju en önskelista till tomten häromdagen så den ska jag ta med imorgon och lämna till tomtefar som Liseberg har lovat ska sitta där och ta emot önskelistor. Jag har inte gjort det sen jag var liten men jag känner att det är dags att än en gång möta tomtefar och berätta vad jag vill ha till jul. Vem vet, kanske kan jag få en kram av honom också? Men jag vågar inte hoppas på för mycket ;) 

Jag tror jag ska gå och sätta mig med min bok och en kopp te och bara njuta i en timme ungefär innan jag måste gå till tåget. Ja, det lät väldigt härligt, ja kör på det! 

Vi hörs ikväll, ha en bra dag ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0