Hemma igen!

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på den slappaste engelska lektionen någonsin. Vi satt och kollade på film och skrattade under hela lektion. Lektionerna brukar vara ganska intensiva annars, mycket diskussioner och så, så det var skönt med film som omväxling. Filmen hade självklart att göra med boken som vi läser så man behövde ju vara lite fokuserad men det var ändå skönt att inte behöva ha hjärnan på högvarv ;) 

Jag gick och handlade på vägen hem och hittade en grej som jag inte sätt förut i "min" affär, färsk pasta med spenatsmak. Det är så gott tycker jag och så såg jag priset: 11 kronor!! Direkt tänkte jag att den är helt säkert fylld med äckliga konserveringsmedel, färgämnen och dåliga E-nummer. Kollade på baksidan och på ingredienser står det...durumvetemjöl, ägg och spenat! Köpte jag en påse? Självklart! Så det ska jag göra ikväll, får se vad jag ska ha till bara. 

Haha, det ringde precis på dörren och utanför står det en kvinna med en liten unge i famnen och undrar om hon får komma in. Jag undrar ju självklart vad det handlar om och då säger hon att "ja, men var det inte här det var visning?" med någon rysk-låtande dialekt. Haha, näää sa jag och stängde dörren. Men jag sa faktiskt hejdå också, ni får inte tro att jag smällde dörren rätt i fejset på henne!

Nu ska jag sätta mig med en kopp te, tända lite ljus och läsa ett bra tag. Har ca. 100 sidor att läsa till imorgon så det är väl dags att sätta igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0