Frukt & Grönt ♥

Tillbaka från en riktigt turbo-handling. Fick köpt massor men jädrans vad fort det gick. Jag praktiskt taget sprang igenom hela affären. Det är alltid skönt att ha nyhandlat mat i kylen men det är inte jätte roligt när man står i kassan och hör kassörskan säga vad man ska betala. Mår alltid lika dåligt av det! Mat har ju blivit plågsamt dyrt. För mig blir det väl också dyrare än vad det vanligtvis är för en student eftersom jag älskar frukt och grönt och köper extremt mycket av det. Älskar lax också så det blir en del av det med. Antar att jag får skylla mig själv. Idag köpte jag t.o.m. så mycket grönsaker att det inte gick in i grönsakslådan i kylen och den är ändå ganska stor. Nu hoppas jag att allt jag köpt idag räcker ett tag i alla fall, så jag slipper åka ut och köpa lika mycket igen om en vecka redan. I för sig, det har jag inte råd med så då får jag väl svälta ifall jag inte kan spara på det jag har nu. 


Nu ska jag sätta mig och plugga lite hade jag tänkt. Har bestämt mig för att inte spara allting till söndag kväll, så som det brukar bli. Ikväll blir det Idol, får man inte missa. Jag missade det förra veckan och jag har inte kollat upp vem som åkte ut då än men jag väntar nog och ser. Märker väl vem som inte är där ;) Imorgon åker jag nog till IKEA tror jag. Ska se om jag kan få med mig min kusin dit, skulle vara trevligt, har inte träffat henne på ett väldans långt tag. Som sagt, får se hur det blir. Men jag känner att jag måste ut och göra något imorgon, inte bara sitta hemma som jag gjort de senaste dagarna. Det jobbiga är ju att så många är bortresta eller upptagna nu under lovet. Jag får väl hitta på något själv om min kusin inte kan träffas imorgon. 

Nu blir det till att läsa! Hörs ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0