Första dagen...

...tillbaka i skolan efter lovet har varit extremt chill. Min första lektion var inställd så jag hade svenska som första och där gjorde vi inte mycket. Pratade mest. Efter det hade jag lång håltimma så jag, Josefin, Marlene & Livia gick hem till Livia och drack te, käkade choklad och kollade på Livias hund som aldrig slutade jucka mot en stackars liten gosedjurs-kanin, och hunden stod på huvudet medan hon gjorde detta. Vi kollade också igenom en Kama Sutra bok som Livia av någon anledning hade i hennes vardagsrum. Man undrar ju lite varför man skulle ha ett sådant bokverk i ens vardagsrum! Men det är alltid lika trevligt att kolla igenom sådana böcker, man blir lika fundersam varje gång! 

Nu under eftermiddagen så var jag, Rebecca, Marlene, John & Victor och fikade på Espresso House för att fira Marlenes födelsedag lite. Det var oerhört mysigt! Sedan följde jag med Rebecca som skulle kolla på vinterjacka men självklart så var den jackan som hon skulle ha slutsåld och de skulle inte köpa in några nya så vi får se hur det blir med det, hon kan köpa den från nätet men det är alltid lika svårt. Jag gillar inte att shoppa på nätet, det blir alltid fel. 

Nu ska jag plugga vidare, har en svenska presentation på onsdag om en bok som inte är utläst än så kan vara bra att sätta igång med det nu. Jag har bestämt mig för att jag inte får kolla på någon som helst tv innan min presentation och mitt engelska arbete är klart. Alltså, kort sagt, så kommer jag inte få kolla på någon tv idag! 


Nu är det såpass kallt ute att man behöver jacka, vantar, tjocka sockar, ja hela paketet. Men mössa kan man allt vänta lite med. Jag har hört att det ska snöa ikväll, hoppas verkligen det. Skulle vara så himla mysigt. Jag sitter och kollar ut genom fönstret lite då och då och hoppas att jag ska få se någon vitt falla ner från himmelen. Det har dock ej hänt än, tyvärr. Men det är väl som man säger: den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge :)

Tjingeling badring!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0