21 November 2010

Tjenixen pixen!
För några timmar sedan kom min familj och jag hem från Aronssons där vi spenderade hela gårdagskvällen, natten, morgonen och förmiddagen. Vi hade det jättemysigt och hur kul som helst! Vi blev bjudna på trerätters som började med en grymmegod kantarellsoppa med västerbottenostflarn till, sedan blev det entrecot, en stor mumsig sallad och den godaste rödvinssås jag någonsin ätit. Till efterrätt blev det någon fryst pankaka med glass, varma bär och blåbärssås och kaffe. Så mätt som jag var har jag inte varit på länge, mmmh vad gottit det var! När Mia, mamman i huset, frågade om jag ville ha en kopp varm choklad med marshmallows och grädde så kunde jag inte tacka ja, även fast jag tycker det är supergott, för jag var proppmätt. Senare på kvällen så spelade vi allihopa Retro, ett spel om 50-, 60-, 70-, 80-, och 90-talet. Vi "barn" kunde ju inte jätte mycket om 50-, 60-, 70-, eller 80-talet men 90-talet ägde vi sönder föräldrarna på. Så det så! Jag och Sandrika var i lag och vi kom faktiskt tvåa, och det var vi riktigt stolta över! Men vi var väl lite smådumma på vissa frågor. En fråga, till exempel, var att man skulle lista de 5 viktigaste elektroniska uppfinningarna någonsin. Först på våran lista var...eltandborste, haha! Det var det första som poppade upp i huvudet men tyvärr fick vi ingen poäng för detta. Det var en riktigt härlig kväll i alla fall, alltid lika trevligt att umgås med the Aronssons.

Om en halvtimme, ungefär, så kommer min morbror med familj och min mormor. Jag har inte träffat de på ett bra tag så det ska bli kul. Jag har inte heller bakat på väldigt länge så jag bestämde mig för att slå två flugor i en smäll och bad mamma bjuda in de och sen ställde jag mig och bakade persiko och blåbärs-paj. Den är precis inställd i ugnen så det borde bli klar ganska lagom till att de knackar på dörren.

Det blev något fel på bloggen så nu har det gått ett tag och alla gäster är här och mina pajer är klara :)


De är inte tagna med den bästa kameran och jag hinner inte fixa kortet men de ser
ärligt talat godare ut i verkligheten. Så nu ska jag gå och ta mig en ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0