Waking up being in a winterwonderland

God morgon solstrålar!
Idag är jag på bra humör och det är antagligen därför att det är massor av snö ute :D Jag tjatar om hur mycket jag älskar snö och vinter men det är bara att stå ut med det för jag gör verkligen det, älskar vintern och snön. Igår snöade det som bara den och det syns på backen idag, den är heltäckt med massa fin, orörd, vit snö. Idag är det måndag vilket betyder helt okej lektioner i skolan...ekonomi, svenska och engelska. För en gång skull så har jag läst i engelska boken under helgen och slipper idag sitta och stressa mig fram genom boken under min håltimma idag. Det känns väldigt bra för nu kan jag utnyttja med långa rast till något annat istället. Till exempel gå nere på stan och köpa lite saker som behövs, som foundation för den är nästintill helt slut och det går ju inte för sig. 

Idag är det den 6 December och det är 18 dagar kvar till Julafton vilket betyder att det har gått en fjärdedel av tiden mellan första december och julafton. Om man tänker på hur fort de 6 dagarna har gått så kan man ju tänka sig hur väldigt snart julen kommer vara här and i love the thought of that! 

Just nu sitter jag och käkar havregrynsgröt men känner att det snart är dags att byta ut den mot mer julaktig mat som risgrynsgröt. Får ställa mig och koka det någon dag när jag har tid, idag kanske? 

Strax ska jag gå och ta ur mina flätor som jag har sovit med. Ska bli intressant att se hur mitt hår se ut, alltid bra att räkna med att det kommer se katastrofalt ut så blir man nästan alltid nöjd ;) Ha en jättebra början på vecka 49♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0