Sista dagen i december

God morgon solstrålar!
Förlåt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna men ni har faktiskt min pappa att skylla för detta, han tog nämligen min dator ifrån mig. Men nu är den tillbaka och jag är back on track igen. Idag är det sista dagen på året, lite småsjukt, och jag ska fira den med min kära vän Astrid som jag ska träffa hemma i lägenheten i Gbg om ca 4 timmar. Då ska vi planera vad vi ska laga för middag till ikväll och bara tjöta loss, har ju inte träffat henne på hela lovet. 

Igår spenderade jag dagen på stan med Sandrika. Vi kollade runt lite i affärer, jag köpte två nagellack, ett ljusblått och ett rött. Nu har jag nog alla olika nyanser av blått på nagellack som finns ;) Efter en rundtur i affärer bestämde vi oss för att fika. Det blev Mejeriet och jag håller med Sandrika, deras te var riktigt gott! Supermysigt ställe måste jag säga, så om någon av er läsare någon gång skulle komma till den lilla staden Trollhättan så rekommenderar jag att ni tar en fika där :) Jag och Sandrika tyckte däremot inte att det räckte med en kopp te där utan vi gick vidare ner till Strandgatan och satte oss där också. Där käkade jag en gudomligt god lunch: grillade panini fyllda med smörstekta kantareller, mozarellaost och rosmarin och en sallad och mumsig dipp till det. Det smakade riktigt bra, så när jag ändå håller på så kan jag ju rekommendera den med! Det enda jag inte gillar med Strandgatan, tro mig det är ett jättemysigt ställe, är att man får betala massa för vanligt kranvatten. När man redan betalar lite över en hundring för en lunch så tycker jag faktiskt att man kan få ett vanligt glas vatten utan någon citron eller något i gratis. Men det tycker tydligen inte de. 

Efter en mysig dag med Sandrika så gick jag hem och strax efter mig kom mormor för vi, jag mamma och mormor, skulle gå på bio på kvällen. Vi gick på Änglagård, tredje gången gillt, och den var riktigt bra. Jag har sett ettan och tvåan innan och jag älskar dem allihopa. Jag vet inte vad det är med mig idag men jag tar och rekommenderar denna också! 

Nu ska jag gå ut en liten stund men vi hörs antagligen senare. Om inte, ha en jätterolig nyårsafton och Gott Nytt År på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0