Shopping spree

Jag har varit och shoppat under största delen av eftermiddagen, kom ganska nyss hem. Jag har handlat en hel del julklappar, det sista nu faktiskt så det är skönt att ha det gjort. Jag lyckades också hitta mig en nyårsklänning. Inget speciellt egentligen, utan en vanlig svart klänning. Jag provade massa färgglada klänningar också men det är något med att ha svart på nyår, det känns bara rätt helt enkelt. Såhär ser den ut...


Det satt ingen prislapp på klänningen och då tror jag alltid det värsta, lika bra att vara förberedd liksom, så jag tänkte att ok, den kostar nog kanske 5-600. Kommer till kassan och hon säger, där hade du tur du. Det är det sista exemplaret och den är rejält nersatt. Jag fick den för 240kr. Det kallar man tur! Och just att det bara fanns ett exemplar kvar och den var i just min storlek. Det har aldrig hänt mig förut. Men då är det ju faktiskt meant to be! Det känns väldigt bra att ha det gjort, jag brukar alltid stå den 30 December och försöka hitta något att ha på mig till nyår, nu slipper jag tänka på det :D Känns underbart! 

Jag satte mig en timma på Espresso House som paus under min shoppingtur. Tog en kopp kaffe, och bara tog det lugnt med en bok i hand. Så härligt var det! En liten rolig grej hände under den timman. Jag står i kassan, betalar för min kaffe, tar min mugg och går och sätter mig i en soffa och tar fram min bok och börjar läsa. Efter några minuter så kollar jag bara upp under några sekunder, sådär som man gör ibland, och märker att mannen som sitter bredvid mig inte är vem som helst. Där sitter Anders Eriksson från Galenskaparna, han som är Farbror Frej vet ni. Jag älskar Galenskaparna, växte upp med dem kan man säga. Hela familjen, utom mamma då som har konstig sense of humor, har suttit många timmar framför tvn som barn och kollat på allt konstigt men extremt roligt som After Shave och Galenskaparna gjort. Vi gick faktiskt och kollade på dem live förra hösten tror jag det var, riktigt roligt! 


Det goa gänget! Jag satt bredvid han som står längst till höger (Anders Eriksson).

Jag taggar just nu inför Ung & Bortskämd som börjar 20.00 på SVT1. Just nu håller jag på att laga mat, har rotfrukter och rödbetor i ugnen och ska ta lite rödvinssill till det. Om det blir gott tillsammans vet jag inte men det lär jag ju märka. När jag var och handlade förut så köpte jag en påse saffran. JÄKLAR VAD DYRT DET ÄR! Nu hoppas jag att det jag ska använda den till smakar gudomligt för annars blir jag sur. 

Nu tror jag käket är klart, så nu blir det till att käka, obviously. Sedan blir det Ung & Bortskämd och senare ikväll så ska jag ta och sätta mig och bara läsa, läsa och läsa. Det är så härligt att bara sitta och läsa, ingen stress eller press utan bara för sin egen skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0