Myseftermiddag med mamma

Hej hej!
Min mamma har precis åkt men vi har haft en jättemysig eftermiddag. Eller aah, att börja eftermiddag med att gå till en barnmorska är väl kanske inte det mysigaste man kan göra men barnmorskan var ju en kompis till min mamma så lite kul var det ju. Efter läkarbesöket åkte vi till torget och shoppade lite och tog en lång-fika, eller mamma shoppade, jag följde mest med. Men jag fick faktiskt lite nytt skolmaterial av henne vilket var väl behövligt.

När jag kom hem så låg det ett kuvert på golvet adresserat till mig, det såg ut som en tråkig räkning men jag öppnade det självklart ändå och vad får jag se att det är? Ett stipendium från Handelsinstitutet :D Jag har alltså fått massa pengar, det kunde inte kommit vid en bättre tidpunkt. Så sjukt glad är jag just nu!!! Men nu ska jag vara lite duktig av mig och lägga undan ca. 75% av pengarna som jag kan spara till en resa nästa sommar. Resten ska jag nog spendera på en nyårsklänning. Nu ser jag att det börjat snöa rejält också så nu blev jag helt plötsligt ännu gladare :D 

Snart ska jag göra en annan rolig grej, plugga ekonomi. Tjohoo! Okej, jag tycker inte det är jättekul men jag måste verkligen plugga inför provet på fredag och då är det ju lika bra att tänka positivt, annars blir allt bara jobbigare. Haha, jag fick precis ett sms av min pappa där det står att min bror precis börjat leta efter stipendier han kan söka till. Haha, antar att han blev lite avundsjuk :P 

Nä, här kan jag inte sitta längre. Nu blir det kaffe och plugg!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0