Jullov!

Solen skiner, snön ligger vit och glimmande på backen och JAG HAR JULLOV! TJOHOOO! Känns väldigt, väldigt skönt att kunna slappna av lite. Jag kom hem för en timme sedan ungefär efter att ha varit i skolan och fått mina "report cards" och sedan gick jag, Marlene, Anna & Rebecca till Le Pain Francais på Vasa för en fika. För min del blev det en liten soja-cappuccino..mmmh! Under timmen jag varit hemma har jag städat det sista. Jag började igår kväll och hade bara damning och damsugning kvar så det har jag gjort nu. Härligt, det var kan ha varit sista gången jag städade denna lägenheten detta året. Det beror ju självklart på om jag åker hit någon mer gång under lovet innan nyår, det är ganska troligt i för sig. Det är vissa saker som jag skulle vilja fixa med lägenheten nu när jag har tid. Jag har fortfarande inte lyckats ta mig tid att hänga upp foton på väggen i hallen. Det skulle vara roligt om jag kunde fått gjort det innan 2011 börjar. Jag tror faktiskt att jag ska ta och göra mig lite lunch nu och sedan sätta mig och kolla på lite kort och printa ut några och sedan rama in dem. Då har jag kommit en bit på vägen i alla fall. Men jag vill också så gärna sätta mig i soffan och fortsätta läsningen av en bok som jag fick låna av Astrid i helgen. Den heter Elsas Mode och är första boken i en serie skriven av Sofi Fahrman. Den är extremt lättläst och rolig på det sättet att jag känner igen mig så i huvudkaraktären, Elsa. Den är skriven på ett lite små-roligt sätt så man sitter och fnissar medan man läser då och då. Sådana böcker gillar jag! Nä, nu kurrar det i magen, nu blir det lunch!


(Foto taget by moi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0