Julklappsrimmen klara

Här är det full fart med förberedelser inför att allt folk kommer, ca 20 minuter tills de borde vara här nu. Jag har precis slagit in de sista julklapparna och skrivit klart alla mina julklappsrim. Jag är faktiskt ganska nöjd med dem. Om någon som är intresserad av att läsa dem så ser ni dem här :)

PAPPA (hemmagjord sylt)
Inom kort kommer din tyska kompott att ta slut,

och då är det inte bara att till affären åka ut.

Jag har nu gjort ett tappert försök att dig trösta,

med en röra som innehåller det mesta,

av det som din äckligt söta gelé gör,

förutom beståndsdelar som en sylt ej innehålla bör.

Såsom E-nummer, förtjockningsmedel och ämnen av kulör,

så ta nu och smaka och låt denna present dig förför.


PAPPA (Soundracer V12)

Kära pappa, vi vet alla att du bilar hyllar,

att tankar omkring detta i din hjärna kryllar.

Du har skänkt ditt liv åt en bil kallad SAAB,

du har länge varit en del av detta företags stab.

Men trots att du en kärlek till detta åkdon har,

finns varje mans barnsliga dröm inom dig kvar.

Att få en bil som kör olagligt fort,

bilar du har sett genom att skaffa falskt presskort.

Vi kan dig tyvärr inte en Ferrari eller liknande köpa,

men vi kan få din fina SAAB att så låta när den löpa.

Här får du en gåva vi vet du kommer använda flitigt,

du kommer bli barn på nytt och för oss andra kommer det bli slitigt.

Att behöva lyssna till det ROAAAR som kommer uppstå,

men vi får väl stå ut eftersom vi vet hur gärna du vill ha detta, även om jag aldrig det kommer förstå.

MAMMA (En stor korg med hemmagjorda saker såsom tvål, sylt, godis etc.)

En blandning, en mix av saker kommer du av mig att få.

Jag känner ju dig och jag är därför säker på att det åt kommer gå.

Det mesta är bra för din själ,

men lite av det till huden likaväl.
Det är ingen större idé att jag något rim ska skriva,

eftersom det inte finns något papper du behöver riva.

Du ser ju redan vad du fått,

och jag hoppas du tycker det ser ut att vara smaskigt gott.

Av dessa delikatesser ska du få njuta,

när dina sockersug blir akuta.

God Jul!

 

 

VIKTOR (En kofta och en skjorta)

Broder min, sedan Frankfurt har du varit mycket av en amerikan,

i alla fall till utseendet, men nu har jag en plan.

Du har redan börjat ändra lite av din stil,

men jag ska nu hjälpa dig på traven och har därför köpt dig något i textil.

Två olika saker men saker jag hoppas att du gillar,

annars får du be om kvitto och bege dig till avdelningen för killar.

På den svenskaste affären av de alla,

men om jag känner dig rätt så kommer du bara säga “palla”.

Du har vuxit, du är inte längre pojken i tröja med luva,

du har nu mer tröjor utan huva.

Jag är över detta mycket glättig,

eftersom du nu ser ut som någon mer vettig.

Nu vet jag att du din present vill öppna så jag ska nu sluta,

du anar nog lite vad du ska få men du kan hoodtröjor utesluta.

God jul broder!

 

 

Nu ska jag gå och se om mamma behöver lite mer hjälp i köket, kanske kan göra ris á la maltan. ÄLSKAR RIS Á LA MALTA!!! GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0