Jag har börjat bli kass på att uppdatera!

Riktigt dålig har jag börjat bli på att just uppdatera här i bloggen vilket är synd. Jag vill uppdatera oftare men det är inte alltid så lätt när man är ute och flänger och far. När jag är hemma så brukar det ändå bli hyfsat bra uppdatering. Detta är ett av mina många argument till varför jag borde få en iPhone 4 eller någon annan smartphone i julklapp av mina föräldrar, så att jag kan blogga medan jag är på stan eller var jag nu är ute och flänger. Om jag inte får en iPhone i julklapp så kommer jag köpa mig en själv, antagligen innan år 2010 är slut. Jag vet att jag vill ha den, jag vet vilket abonnemang jag vill ha och jag vet att jag kan få det att fungera ekonomiskt, så det är lugna puckar. 

Min dag idag har varit väldigt mysig. Bara några sekunder efter att jag lagt upp mitt inlägg i förmiddags så ringde det på dörren och min farmor, mormor, mamma & pappa stiger in. Då blev det kaffe och kaka, massa grejande i lägenheten. Krokar skruvades fast, gardiner ströks och hängdes upp, persienner togs ner och mattor byttes ut. Jag gjorde inget av detta, jag erbjöd mig faktiskt att hjälpa till men det ändå jag fick göra var att måla två skruvar svarta med nagellack så att de skulle matcha kroken färgmässigt, känner att jag bidrog mycket. Efter allt detta så åkte vi alla in till stan där pappa skulle byta ut sina Tommy Hilfiger byxor som han lyckats riva sönder. Det gick inte så bra. Sedan blev det lunch. Vi gick till ett ställe som jag aldrig varit på förut som heter "The Cattleman" och maten där var jättegod. Jag var inte så hungrig så jag beställde in en förrätt: rökt lax på olika sorters sallader och en skiva grovt bröd med getost och på allt detta var den godaste vinägern jag någonsin smakat. Jag har ingen aning om vad det var i den, borde nästan ha frågat, men mumma vad mumsig den var och eftersom det var en förrätt jag tog så var den ju inte så dyr så jag har nog till och med råd att gå dit och käka även när mina föräldrar inte är där och betalar för maten ;)       

Min riktigt mumsiga maträtt :)

Efter lunchen så var de tvungna att åka tillbaka till Trollhättan så farmor skulle hinna med sin buss hem. Då tog jag vagnen ut till Frölunda Torg och shoppade lite julklappar och även lite frukt och grönt, kände att det behövdes i mitt kyl. När jag kom hem igen så hade Becca precis kommit innanför dörren och det tog inte en lång stund innan vi båda var påväg ner till affären för att köpa oss något gottit att smaska på, vi var båda så otroligt sötsugna. Under resten utav eftermiddagen och kvällen har jag slappat framför tv:n, pluggat, kollat resor som jag drömmer om att åka på till sommaren och lite planerande inför den kommande veckan. Jag har också skrivit ett CV, jag tror jag ska gå ut och söka lite jobb. Jag känner att det behövs i mitt liv just nu. Jag fungerar alltid som bäst när jag har fullt upp och då skadar det ju inte att slänga in lite jobbtider mitt i allt. Men jag får väl se hur det blir med det, det är ju inte det lättaste att skaffa jobb nu för tiden. Speciellt inte om man är under 18!

Nu ska jag sätta mig och läsa och njuta av mitt chokladkaffe. Sedan ska jag packa träningsväskan för imorgon för jag måste skärpa mig när det gäller träningen. Seriöst, vad håller jag på med? Jag blir ju helt förslappad genom att bara sitta här och jag kommer aldrig klara mig i skidbackarna efter nyår om jag håller på såhär. Så nej, nu är det dags för skärpning. Nu är det dags för hårdträning! Efter det ska jag nog ta mig en varm dusch, känner mig lite småfrusen plus att då kan jag fläta håret blött så är det vågigt och fint när jag vaknar imorgon :) Hoppas alla haft en mysig helg, ha en fortsatt trevlig söndagskväll så hörs vi imorgon♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0