GOD JUL!

God Jul på er allihopa. Det är julaftonsmorgon, jag och pappsen kom för en stund sedan tillbaka från en julmorgonspromenad och sitter nu och käkar frukost. Fy sjuttsingen vad kallt det är ute, höll på att frysa kinderna av mig.  Om en halvtimme ungefär så kommer första gästen, mormor, och jag sitter här ofräsch i mjukisbrallor och tjocktröja. Kanske borde börja göra mig i ordning? Men jag tror inte mormor bryr sig i för sig så jag väntar lite. 

Igår så bakade jag lite julgrejer, knäck och ris/russin-choklad. Riktigt mysigt och julstämningen var på topp. Julmusik dånade ur högtalarna, granen ser nu riktigt elegant ut efter jag pyntat den, och den första vörtbröds-skink-mackan smakade gudomligt igår kväll med ett glas julmust till. 




Älskar pappas pepparkaksface som hänger högst upp i granen.
Jag kände bara att den måste vara med i granen!

Nu hade jag precis tänkt gå och ta en dusch men toaletten är upptaget av min bror som precis gick in där och när han väl gått in där så är det ingen idé att försöka få ut honom inom en halvtimme. Han tar så lång tid på sig, helt sjukt, det är ju jag som är tjejen i familjen liksom och oftast är det ju tjejer som tar längre tid på sig. Tydligen inte i den här familjen! Nu ska jag sätta mig och lösa lite sudoku i väntan på att duschen ska bli ledig. Ha en jätte mysig jul nu allihopa så hörs vi senare eller imorgon. 

GOD JUL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0