22 December 2010

God förmiddag kära blogg! 
I övermorgon är det julafton. Galet? Jag tycker verkligen det. Vart tog tiden vägen liksom? Jag har haft en underbar morgon denna onsdag, en riktig skönhetsfixar-morgon kan man väl kalla det. När jag vaknade ur min skönhets sömn vid halv 10 så gick jag och satte på en kopp te, gjorde egen müsli och åt detta med lite yoghurt och en kiwi medan jag satt och läste en bok. Efter en timma av detta så gick jag in på badrummet där jag skulle spendera mina nästa timme av dagen. Jag började med att göra något som jag aldrig gjort förr...att vaxa området över läppen. Jag har massa fjun, kort hårstrån, där som antagligen ingen annan tänker på än jag själv men jag har alltid irriterat mig på dem så nu var det dags för dem att försvinna. Det gjorde inte alls ont, förberedda mig på att skrika högt och väcka resten i lägenhetshuset men det gick väldigt bra. Efter detta så tog jag århundradets längsta dusch. 35 minuter! Okej, det kanske inte är så länge för de flesta av er men för mig som vanligtvis inte står i duschen längre än 5-6 minuter så är det väldigt lång tid. Så nu är benen rakade, håret har varit i hårinpackning och nu ska jag ge mig på att vaxa ögonbrynen också, får väl se hur det går. Vem vet, det kanske blir en julafton utan ögonbryn för min del. Haha, hoppas inte på det!

Nu ska jag strax ge mig ner till affären för att handla lite saker och sedan kommer jag stå en stor del utav resten av dagen i köket. Kan inte säga vad jag ska göra men ni får se om några dagar vad jag har åstadkommit. Ikväll kommer min pappa och ska hjälpa mig hänga upp mina fotografier i sovrummet och om vi har tid i hallen också. Min pappa är den gulligaste. Han åker hela vägen i från Trollhättan ner hit till Göteborg för att hämta mig bara för att jag inte orkar bära alla mina grejer till tåget. Men jag har faktiskt löjligt mycket grejer som ska med till Trollhättan. Det är ju kläder för några veckor framöver, jag ska iväg och åka skidor efter nyår så då måste jag ha med grejer till den resan, alla julklappar, min kamera och dator, massa tunga böcker såsom fysik, matematik och ekonomi  som jag behöver läsa under lovet. Ni som går i samma klass som mig vet vad de böckerna väger. Det är löjligt! 

Nu ska jag sätta mig och ta en kopp kaffe, ta en bit apelsin & pepparkaks-cheesecake och läsa lite mer i min bok. Den är riktigt bra, rekommenderas! Elsas Mode av Sofi Fahrman. En äkta tjej-bok som är sjukt lättläst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0