17 December 2010

Idag är det precis en vecka till jul. Om en vecka sitter man och har kollat klart på kalle anka och ska väl strax börja käka julbord. Denna helgen ska all min tid gå till att fixa julklappar, har ju knappt börjat än, dags att göra det nu kanske ;) Konstigt att man aldrig lyckas komma igång i tid! Varje år säger man att "detta året ska jag fixa julklapparna tidigt!" Gör man någonsin det? Nej då! Alltid är det ut och stressa under dagarna före julafton. 

När jag var hos läkaren i onsdags så fick jag tabletter som ska hjälpa mot min mage och en bieffekt var att man blir trött och det är något jag känt av rejält idag. Vaknade inte förrän vid halv 3 vilket betyder att jag sov över 13 timmar och på grund av detta missade hela min skoldag. Är det inte magen så är det något annat...hate it! Men jag har haft en härlig eftermiddag i alla fall, om man ska tänka positivt. Direkt efter jag käkat frukost så gick jag ut på en riktig långpromenad, var ute i över en timma och det var riktigt härligt att komma ut i friska luften och solskenet lite. Men det är verkligen livsfarligt att gå ute just nu. Det regnade massor igår och så har det frusit på under natten så det är is precis överallt, kände mig väldigt mycket som bambi när jag var ute och gick. Jag lyckades på något konstigt sätt att inte ramla och det är ju gött det. 

Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Tror att jag ska ta en kväll för mig själv och bara ta det lugnt. Imorgon hade jag tänkt åka och träna och sedan blir det att fixa julklappar under största delen av dagen. Jag ska försöka börja på uppsatsen i engelska som ska vara klar till på måndag. Skulle vara skönt att inte ha allt kvar på söndag. Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa en bok av eget val. Jag kommer inte ihåg sist gång jag gjorde det. Jag har inte känt att jag har haft tid att läsa en bok av eget val eftersom det har varit en hel del att läsa i skolan och om jag läser flera böcker samtidigt så blandar jag ihop handlingar och karaktärer i de olika berättelserna vilket inte är så lyckat. 



Jag tror jag ska ta och läsa denna bok som jag köpte för ett tag sedan. Jag tror den handlar om att författare borde ha all rätt i världen att skriva och uttrycka sig precis som de vill i sina egna verk och att samhället är felaktigt på grund av att det är så många som inte håller med om detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0