16 December 2010

God morgon och hej torsdag!
Här sitter jag med en kopp kaffe i hand, ovanligt, och kollar ut genom fönstret och ser att det spöregnar. Det gillar jag inte! Nu kommer ju all den fina, vita snön försvinna och det kommer inte vara någon julkänsla alls ikväll när jag har min julmiddag. Segt! Jag får se till att göra det extra juligt här inne i lägenheten istället, antar jag, och dra ner persiennerna så gästerna inte ser allt snöslask. När jag vaknade imorse och gick in i köket så såg jag att min påse med glasburkar som jag fått av farmor låg på golvet under köksbordet så jag lyfte upp det och märker att den vita skålen som det står God Jul på med röd text har gått helt i kras vilket var synd eftersom jag ville ha den ståendes framme i lägenheten så det skulle bli lite mer jul-feeling. Jag undrar bara vem som har gjort sönder skålen, dags för lite detektivarbete.

Om en liten, liten stund ska jag gå till skolan och då blir det svenska först, chill, och sedan blir det TOK, chill, och sist men inte minst tyska som jag jag inte har någon aning om om det kommer bli chill eller ej. Får bara vänta och se. Efter dessa tre lektioner är det dags att åka hem och börja laga mat, mycket att göra i ordning inför kvällen men det känns väldigt skönt att jag fick gjort en hel del av sakerna gjorda igår kväll så jag inte behöver stressa sönder idag. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och gå mot vagnen. Ha en bra torsdag♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0