15 December 2010

God dagens bloggen!
Idag är det onsdag, idag fyller min vän Julia 18 år, om 6 dagar är det jullov, om 9 dagar är det julafton, om 16 dagar är det nyår. Om ett litet tag ska jag åka in till skolan, sedan blir det till att åka till gynekologen och göra ultraljud (jippie :/) och sen möter mamma upp mig så ska vi åka och handla matvaror som jag ska ha till min middag, jag har ju "sex hos mig"-middagen hos mig imorgon. Jag har bestämt att det ska vara jultema så alla måste vara klädda i något juligt. Maten kommer självklart också vara jul-inspirerad och jag hoppas att jag får allting till att bli perfekt, eller så nära perfekt som det går att få. Alla rätterna som jag ska tillaga är helt nya för mig, inget jag lagat förut, så det ska bli spännande att se hur det går. Min meny för kvällen ser ut så här...

menu

ädelostfylld dadel svept i bacon med fikonblomma

stek serverad med rotfrukt och en fyllig julmustsås

pepparkakscheesecake med citrusnyans





Nu ska jag gå och göra mig i ordning. Vi hörs ikväll♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0