12 December 2010

God dagens bloggen!
Det är söndag och familjen och jag ska strax åka till farmor för att käka söndagsmiddag och fira hennes födelsedag. Min farbor och hans familj kommer dit också och jag har inte träffat de på ett bra tag så det ska bli kul att se dem igen :) Min kusin har varit borta i Thailand i över en månad också så hon kommer väl vara jobbigt brun nu, hon kom hem häromdagen, så man kommer väl känna sig som värsta blekfisen i jämförelsen.

Igår var en riktigt härlig dag. Den började med pepparkaksbakning, tog lite bilder men ni får se dem när jag är tillbaka i Götet. Efter bakandet begav sig pappa och jag ut och åkte längdskidor och jag kan ju lätt säga att det kändes att jag inte har åkt det på ett par år. Sist gång jag åkte var innan flytten till Tyskland, alltså var jag 12 år och det är 5 år sedan. Så som ni kanske förstår så var min teknik inte jättelyckad till en början men framåt slutet så gick det riktigt bra, om jag får säga så själv. Det var i alla fall riktigt härligt att komma ut i skogen och röra sig lite. När vi sedan kom hem igen ställde sig pappa och lagade lunch, det blev älgskavsgryta. Mumma! Så där ser du pappa, du kan laga mat om du vill. En stor del av resten utav eftermiddagen gick till att plugga eftersom jag visste att jag inte skulle få mycket tid över till det idag, men klockan kvart över fem satte vi oss allihopa, utom mamma som var i Göteborg på middag, och kollade på den otroligt mysiga Narnia-filmen. Den första. Duktig som jag är så satte jag mig och pluggade i pauserna ;) Efter det såg vi på en till kanonfilm, Sex and the City. Vi räknade ut nu på morgonen att vi sammanlagt satt 7 timmar i sträck i soffan, men jag försvarade mig genom att påpeka att jag faktiskt gick och läste i varje paus så jag var bättre än de andra :P

Nu på morgonen och förmiddagen har jag inte gjort så mycket, mest chillat, men nu ska jag gå och ta mig en kopp kaffe och en av pepparkakorna som jag bakade igår. Sedan bär det av till farmor. Ha en mysig söndag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0